Nytt UE-forum under bildande

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

FarbrorFabrik
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 02 feb 2012, 15:20

Nytt UE-forum under bildande

Inlägg av FarbrorFabrik »

Ett nytt UE-forum är under bildande. Det ska förhoppningsvis leda till färre konflikter och mindre osämja på trådarna här. Det nya initiativet är initierat av personer som av olika anledningar anser att forumreglerna här och sättet som de efterlevs på inte känns bra. Somliga är idag avstängda från 28dagarsenare.

Vi hoppas att 28dagarsenare.se ska låta denna post överleva. Detta eftersom detta upprop är en relevant händelse i UE-sverige, med ett informativt värde för ruinturister och industriutforskare.

Här finner ni länken till den tråd på flashback där uppropet pågår. Där (eller här) kan ni yttra er om saken.

https://www.flashback.org/t2032722
Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

Kul! Jag är gärna med. Tydligt att det finns olika idéer om hur får uttrycka sig.
Känns fräscht med ett lite mer "demokratisk" forum !
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Silfverfisk""]Kul! Jag är gärna med. Tydligt att det finns olika idéer om hur får uttrycka sig.
Känns fräscht med ett lite mer "demokratisk" forum ![/quote]

Är det du som är "industriantikhandlare"? I så fall förstår jag att du vill att det ska finnas tydligare kordinater till ruiner... :rolleyes:

/B
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Punkt 1.1 och 1.2 krockar med varandra.

Enligt "Lag (1990:217) om skydd för samhällsviktiga anläggningar m.m." är det olagligt att göra beskrivningar av skyddsobjekt, därmed blir det rätt svårt att kunna diskutera dessa.

Att lagen existerar skall ses som "konkreta påtryckningar från lagförande myndigheter".

Kolla även upp den så kallade BBS-lagen "Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor".


Lycka till med det nya forat och hälsa Säpo när de kommer knackande! ;)
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Punkt 1.1 och 1.2 krockar med varandra.

Enligt "Lag (1990:217) om skydd för samhällsviktiga anläggningar m.m." är det olagligt att göra beskrivningar av skyddsobjekt, därmed blir det rätt svårt att kunna diskutera dessa.

Att lagen existerar skall ses som "konkreta påtryckningar från lagförande myndigheter".

Kolla även upp den så kallade BBS-lagen "Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor".


Lycka till med det nya forat och hälsa Säpo när de kommer knackande! ;) [/quote]

Det är väl tämligen enkelt att kringgå svensk lagstiftning genom köpa en tjänst från ett företag utanför Sverige. Ex USA.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Något som slår mig är hur många verkar tro att allt är bättre utomlands.

Jag antar det är samma personer som aldrig har rest utanför Sveriges gränser i UE-syften.
Scenen om man så vill kalla den skiljer sig på inget sätt från hur den ser ut här. Du hittar personer som hatar graffiti eller gillar det, de som följer andan att inte lämna något mer än fotspår tilll dem som bryter sig in utan att bry sig det minsta. Många med konflikter med varandra. Och så vidare. Den störrsta skillnaden är nog att scenen utomlands är mycket större än här.

Det är tråkigt, för att inte säga rent utav lite barnsligt, att man försöker starta upp ett nytt forum som bygger på någon inbillad avsky för 28dagarsenare.se istället för ett genuint intresse för utforskning.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Oavsett hur demokratisk man utger sig för att vara så kommer man förr eller senare till en punkt där någon måste bestämma, alltid emot någon annans vilja och åsikter. Helt fria forum känner jag inte till, förmodligen för att de översvämmas av massa skräp och självdör.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Är väl bra om de som är missnöjda kan flytta till ett annat forum
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""LowAndSlow""]Det är väl tämligen enkelt att kringgå svensk lagstiftning genom köpa en tjänst från ett företag utanför Sverige. Ex USA.[/quote]

Förvisso, men att föra ut uppgifter om svenska skyddsobjekt till ett annat land har nog också sina lagliga avigsidor. Säkerligen med hårdare etiketter. Obehörig befattning med hemlig uppgift kanske?
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Elagabalus""]Är väl bra om de som är missnöjda kan flytta till ett annat forum[/quote]

För att travestera på ett känt uttryck; Grannens gröna gran, är det grannaste som finns.....eller var det hans gumma :confused: .

Minns själv hur jag "fick på nöten" när jag klampade in här...
Men man tog varning och rättade in sig i ledet. ;)
Visst, man var rebell och ville göra revolution i ungdomen...
Nu är man trött fet och femti...nästan. :D

Det är bra ungdomar, kämpa för era ideal, tids nog blir ni som den grå massan, och rättar in er i ledet, skrålandes att allt var bättre förr..
Precis som oss... ;) :D
I storstaden vardandes, eder utsände...
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Låst