Nytt UE-forum under bildande

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

Huruvida det är ok att avslöja var Fagersta bruk ligger kan nog diskuteras men att försöka röja medlemmarnas identitet tror jag nog du är ensam om att tycka är ok.

Vad är du ute efter egentligen? Tala gärna klarspråk, du som inte gillar att "flumma runt" :confused:
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Silfverfisk""]Jag förstår inte vad du menar. Kan du förklara så är du snäll.[/quote]

Jag frågade: -"FarbrorFabrik och Silfverfisk är således inte samma person, men är det inom släkten?

Finns det i sin tur en koppling till "kristallklar" på Flashback? Jag är omåttligt nyfiken! (Jag har ett hum om hur det står till, men vill gärna ha det bekräftat, eller dementerat...)

Finns givetvis inget krav svara på denna fråga, men är som sagt väldigt nyfiken..."


Är väl bara att svara ja eller nej?

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Silfverfisk""]Huruvida det är ok att avslöja var Fagersta bruk ligger kan nog diskuteras men att försöka röja medlemmarnas identitet tror jag nog du är ensam om att tycka är ok.

Vad är du ute efter egentligen? Tala gärna klarspråk, du som inte gillar att "flumma runt" :confused: [/quote]

Ett av mina/våra jobb/utmaningar som moderator är att jaga "troll", dvs att en fysisk person är reggad som flera olika användare, är IOFS inte ett rent regelbrott på 28ds (till skillnad från Flashback, där det är lika med bannande) men just "trolleri" där samma person diskuterar "med sig själv" är en indikator på att något håller på att spåra ur.

Är du bara en enda person, med ett enda konto på 28ds, så är det bara att säga så, och inte bry dig vidare.

Tar inte sånt här publikt annars.....men eftersom denna tråd, att diskutera skapandet av ett annat forum, i protest mot 28ds, i forumet man protesterar emot, tangerar gränsen för vad som är OK på ett forum, så är gränserna lägre än vanligt... Som du kanske sett på Flashback, så dräptes den tråden.

/B
Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

Mitt svar:

Berätta vad du heter och lite om dina släktingar så ska jag kanske göra det samma.
Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

[quote=""benkar""]Ett av mina/våra jobb/utmaningar som moderator är att jaga "troll", dvs att en fysisk person är reggad som flera olika användare, är IOFS inte ett rent regelbrott på 28ds (till skillnad från Flashback, där det är lika med bannande) men just "trolleri" där samma person diskuterar "med sig själv" är en indikator på att något håller på att spåra ur.

Är du bara en enda person, med ett enda konto på 28ds, så är det bara att säga så, och inte bry dig vidare.

Tar inte sånt här publikt annars.....men eftersom denna tråd, att diskutera skapandet av ett annat forum, i protest mot 28ds, i forumet man protesterar emot, tangerar gränsen för vad som är OK på ett forum, så är gränserna lägre än vanligt... Som du kanske sett på Flashback, så dräptes den tråden.

/B[/quote]

Jag är EN person även utanför detta forum, ja tom. i verkliga livet. En, bara en. Jag lovar!
Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

Vill också understryka att jag inte är drivande i frågan ang. det nya forumet, utan bara en glad och simpel liten UE-are som tycker att det vore kul med ytterligare ett forum. Varför inte lixom? Vore väl skojigt?

:)
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""benkar""]Ett av mina/våra jobb/utmaningar som moderator är att jaga "troll", dvs att en fysisk person är reggad som flera olika användare, är IOFS inte ett rent regelbrott på 28ds (till skillnad från Flashback, där det är lika med bannande) men just "trolleri" där samma person diskuterar "med sig själv" är en indikator på att något håller på att spåra ur.

Är du bara en enda person, med ett enda konto på 28ds, så är det bara att säga så, och inte bry dig vidare.

Tar inte sånt här publikt annars.....men eftersom denna tråd, att diskutera skapandet av ett annat forum, i protest mot 28ds, i forumet man protesterar emot, tangerar gränsen för vad som är OK på ett forum, så är gränserna lägre än vanligt... Som du kanske sett på Flashback, så dräptes den tråden.

/B[/quote]

Nu kan jag inte sitta tyst längre...
Om detta forum inte är till freds med TS så är det ju för (//%)/&/(*
bara att sluta logga in och skriva!!!
Lägg av, lägg ned, byt kanal!
Så gör jag ofta på TV:n, gillar jag inte vad jag ser byter jag kanal!
Nu har du slutligen kommit till sans och startar ett nytt fora. BRA.
HÅLL DIG TILL DET DÅ!!
Det är ingen vad jag vet som tvingar dig att skriva här, hur du har det med ditt EGO är din sak, och jag kan garantera att det är fler än jag som högvördigt och fullkomligt SK***R i det.
Vi som trivs här stannar här.

Dina åsikter om detta forum är inte enligt min mening värt
att torka sig där bak med.
MEN JAG ÄR BEREDD ATT DÖ FÖR DIN RÄTT ATT FRAMFÖRA DEN.
DET min käre TS är demokrati...................

Ber också om ursäkt till mod. om jag gått över gränsen med detta inlägg,
men detta TJAFS står mig upp i halsen.
Men min korta och koncisa uppfattning är:
Gillar du inte vad du ser så F...O..

JP
Senast redigerad av 1 jpkrax, redigerad totalt 0 gånger.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

[quote=""jpkrax""]Nu kan jag inte sitta tyst längre...
Om detta forum inte är till freds med TS så är det ju för (//%)/&/(*
bara att sluta logga in och skriva!!!
Lägg av, lägg ned, byt kanal!
Så gör jag ofta på TV:n, gillar jag inte vad jag ser byter jag kanal!
Nu har du slutligen kommit till sans och startar ett nytt fora. BRA.
HÅLL DIG TILL DET DÅ!!
Det är ingen vad jag vet som tvingar dig att skriva här, hur du har det med ditt EGO är din sak, och jag kan garantera att det är fler än jag som högvördigt och fullkomligt SK***R i det.
Vi som trivs här stannar här.

Dina åsikter om detta forum är inte enligt min mening värt
att torka sig där bak med.
MEN JAG ÄR BEREDD ATT DÖ FÖR DIN RÄTT ATT FRAMFÖRA DEN.
DET min käre TS är demokrati...................

JP[/quote]

Du får ursäkta om jag är dum och missat något men vad/vem är TS?
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Silfverfisk""]Du får ursäkta om jag är dum och missat något men vad/vem är TS?[/quote]

TS=TrådStartare
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Silfverfisk
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 21 dec 2011, 00:42

Inlägg av Silfverfisk »

[quote=""jpkrax""]TS=TrådStartare[/quote]

Tack :)
Låst