God Jul - Gott Nytt År tråden 2012!

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

God Jul - Gott Nytt År tråden 2012!

Inlägg av benkar »

God Jul och Gott Nytt År!

Det drar ju ihop sig till dopparedagen, och 2012 går mot sitt slut, så jag vill passa på att önska alla på 28ds en God Jul och ett Gott Nytt Ruinår, hoppas att 2013 kan bjuda på många sköna ruiner!

Gissar att det som vanligt blir en traditionell jul här i Riskbunkern, dvs att jag ställer ut lite gröt till alla tomtar som samlas vid nödutgången, men att jag, precis som tidigare år, glömmer informera vaktbolaget om att hålla Fido kopplad... :o

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

God Jul och gott nytt till dig också.
Jag vill även tacka de på forumet som jag har haft kontakt med. Både med tips och ideér, men även många goda skratt. Tackar!

[quote=""benkar""]God Jul och Gott Nytt År!

Det drar ju ihop sig till dopparedagen, och 2012 går mot sitt slut, så jag vill passa på att önska alla på 28ds en God Jul och ett Gott Nytt Ruinår, hoppas att 2013 kan bjuda på många sköna ruiner!

Gissar att det som vanligt blir en traditionell jul här i Riskbunkern, dvs att jag ställer ut lite gröt till alla tomtar som samlas vid nödutgången, men att jag, precis som tidigare år, glömmer informera vaktbolaget om att hålla Fido kopplad... :o

/B[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

God Jul och Gott Nytt till alla här på forumet.

Måste ändå bifoga en youtubelänk till "The X-mas Projekt" som gjordes nån gång i slutet av 80- eller 90-talet, har den som vinyl men blev glad att hitta den på tuben.
-Så för er som vill ha lite hårdare julmusik, framfört av gamla tyska thrashmetalband, varsågoda:

http://www.youtube.com/watch?v=6mhI8zwn ... 7D065997E3
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Trots praktförkylning och annat otyg....host...host.
Synnerligen god helg och nytt år till er alla, gumman här hemma, ja hon har sina rötter i Karelen, hälsar: Hyvää Joulua ja Onnellista uutta vuotta! :D
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

[quote=""DMT""]Så för er som vill ha lite hårdare julmusik[/quote]

Och för er som vill ha lite mjukare musik kommer här något helt annat. :) Demonproducenten David Foster har 16 grammies i bagaget och känsla ut i fingerspetsarna:

http://www.youtube.com/watch?v=iOic7t1kZog
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

God jul och gott nytt år, och ett stort tack för alla trevliga bilder under året (ska ta mig i kragen och försöka bidra mera nästa år)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

julkort2012.jpg
Tack för i år!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Ja god jul och gott nytt utforskar år!

ps. jag vet var tomten bor ds. ;)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Vill passa på och önska alla er gott nytt år!

Moderatorerna: Hur orkar ni med alla tomtar, troll, kors/felpostningar, reklambombardemang från utlandet och allt annat? Ni ska ha ett stort tack. Jag hoppas att 2013 blir minst lika bra som 2012, vad hade vi gjort utan er?

Övriga som gjort forumet möjligt. Jörnmark, Acke och ni andra som inte syns lika mycket: ett stort tack till er med.

Team Tour De Ruckel, Blekinge/Karlskrona-gänget, mina vapendragare, fan vad kul vi haft det... hoppas att vi inte slår av på takten nästa år. Jag ser redan fram emot nästa säsong! Att stöta på gamla gubbar som beter sig väldigt hotfullt(till en början), finta bort Tre Lingon, springa på polisen, sova tre nätter i en bil samtidigt som man avverkar 130+ mil bara för att uppleva lite ruiner är minnen för livet. Att 2012 lockade hit så många nya, trevliga medlemmar hade jag aldrig kunnat förutspå. Kul med nya bekantskaper!

Bild
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]Vill passa på och önska alla er gott nytt år!

Moderatorerna: Hur orkar ni med alla tomtar, troll, kors/felpostningar, reklambombardemang från utlandet och allt annat? Ni ska ha ett stort tack. Jag hoppas att 2013 blir minst lika bra som 2012, vad hade vi gjort utan er?
[/quote]

Kan inte svara för alla Moderatorer, men 28ds är relativt förskonat från tomtar och troll, bara enstaka utbrott, och spamfilter osv som Webbmaster fick på plats ser ut att ha löst problemet med reklamtroll :)

Flytt av trådar och sammanslagning av trådar gör vi i mån av tid, men verkar fungera hyfsat, samma sak med det allmänna modererandet. Vi kan inte ha järnkoll på alla inlägg vad det gäller uppträdande och till exempel Skyddsobjekt, men genom att forummedlemmar väljer rapportfunktionen så kan vi styra upp det vi själva missat :)

Så, som sagt, hoppas alla får ett gott ruinår 2013!

/B
Skriv svar