Blev grönlasrad idag

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Blev grönlasrad idag

Inlägg av Elagabalus »

Grön Laser! Blev lasrad mitt på blanka eftermiddagen. På väg i bil till utvecklingssamtal med dotterns lärare. Plötsligt fylls bilkupén av ett väldigt starkt ljus. Övertygad om det tagit eld i instrumentpanelen först. Sen ser jag den gröna strålen dansa över panelen. Som tur var inte mot ögonen och bara någon sekund. Med tanke på ljuset förstår jag att den måste vara rätt skadlig. Vet ungefär vart det kom ifrån och skall polisanmäla
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Skönt du klarade dig, dom där "leksakerna" är livsfarliga.
Hoppas polisen får tag på slöddret.. :mad:
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tänk en full SL-buss med frontalbelysning. Även om synen på chauffören inte släcks för evigt så kanske flera veckor framåt :mad:
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Ja, tyvärr är det ett bustreck där peronerna inte fattar hur farligt det kan vara.
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Råkade prata med några ungar som höll på med såna där gröna lasrar, det visade sig att deras föräldrar köpt dom när de åkt utomlands. Ungarna sköt vilt omkring sig på allt och alla, inte helt riskfritt förstås. Även jag fick den riktad i ansiktet men klarade mig. Två piloter som skulle lyfta från Midlanda hade däremot inte samma tur.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Jag undrar om folk vet vad laserpekare handlar om, enligt strålskyddslagen som de omfattas av kan obehörigt användande leda till fängelse upp till två år.
Det är alltså ungefär likvärdiga eller strängare straff än för innehav av skjutvapen och hur många skulle t.ex köpa en skarpladdad Glock till barnen att leka med...??
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Inte klokt vad nonamegiven berättar. Är det så vanligt med grönlaser förstår jag att det händer saker. Ungar har absolut nollkoll på riskerna.

Polisen tog tacksamt emot anmälan. Lär väl inte leda till något men ökar statistiken för detta brott.

Med mig hände ingenting men ännu överraskad över kraften i ljuset. Detta var mitt på dagen. En mörk kväll är inte bara strålen farlig utan även ljuset i sig kan skapa kaos för en förare
Skriv svar