Fejan - nu kliver jag av

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Bild
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Facebook är vad man gör det till. Själv postar jag mest klätterbilder och babblar klättring. Jag använder aldrig mobilen till facebook (har sett hur jäkla mycket mera reklam det är på mobilvarianten), har aldrig deltagit i politiska diskussioner, har aldrig lajkat något annat än mina kompisars personliga bilder/inlägg och accepterar inte friends requests från folk jag inte känner eller har diskuterat en hel del med (undantag har gjorts men då har jag rensat bort dem från listan efter ett tag). Ett lågt antal friends gör att man är betydligt mindre aktraktiv för konto-kapare och dylikt och nyhetsflödet blir inte fylld av skräp från människor man inte känner.

Genom facebook kan man inte se vilken bil jag kör, vilka kläder jag köper, vilken musik jag lyssnar på, vilket försäkringsbolag jag använder, vilken affär jag handlar min mat i osv osv. Man kan endast se att jag gillar att klättra mycket och ränna omkring med kamera på övergivna platser då och då, och jag är helt ok med att hela världen kan se det.

Man kan pissa på facebook om man vill, men det är människorna som använder det man pissar på. Låter man bli att utelämna hela sitt liv, sitta konstant upploggad och faktist vara social på riktigt så är facebook inget annat än ett gammalt hederligt forum.
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Nu vet jag inte vilka åldergrupper det rör sig om för eran del, men om jag pratar för egen del så måste jag erkänna att det inte är helt dumt med Facebook. Lärt känna många via detta, och att träffa kärringar är inte särskilt svårt för den delen heller. Ska jag sammanfatta Facebook så tycker jag att det är bra, men mindre bra att folk ser exakt vad man gillar, kommenterar eller dylikt, hur ointresserad dom än är utav själva ämnet så kommer det upp på deras s.k. News Feed.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Är egentligen inga problem. Går trots allt att styra rätt bra hur man vill ha det.

Faktorer som raggningsmöjligheter måste förstås tillmätas stor betydelse. Inte aktuellt för mig för tillfället så jag tänkte inte ens på det men självklart är det en viktig bit
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Jag håller med i vad Akrylamid säger. Det blir mycket vad du gör det till och jag använde facebook på en liknande sätt.
Tyvärr kommer det alltid finnas nitiska användare som taggar dig medvetet/omedvetet i alla möjliga sammanhang. Givetvis är det upp till dig själv att styra hur det syns för andra, till en viss grad åtminstonde.

Som många redan sagt så kan Facebook vara ett sätt att hålla kontakt med andra. För min mig var det då inte ett särskilt svårt val när jag insåg att jag faktiskt inte hade kontakt med någon över Facebook att avsluta mitt konto.
Det jag nu kan känna att jag saknar är enkelheten att besöka vissa Företag/Organisationer som etablerat sig väl på Facebook.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Jag lämnade FB kanske 2006, minns inte riktigt. Jag var aktiv i tre månader men kände inte att det gav mig något av värde, det var mycket blaj på den tiden.

Blev medlem igen kanske 2008-2009 och nu lär jag inte lämna i första taget, till och med min pensionerade morsa som hatar datorer är aktiv. :cool:

Ett mycket smidigt sätt att hålla sig ajour med allt möjligt, att mina vänner och vänners vänners vänners vänners vänner ser det jag skriver bryr jag mig inte alls om. Men jag har inte dolt mig här heller.

Min strategi att vara ogooglingsbar är att fylla Internet med så mycket av mig, att sökförfrågan kraschar om någon ger sig i kast med att forska i mig. ;)

Läser mest från mobilen, tycker inte det är störande mycket reklam.
Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Inlägg av Splach »

Jag använder facebook, men jag är ung och tjej.. Bara det blonda som saknades ;)


Jag nog inte bara använder det, utan jag är nog smått beroende av det med.
Jag bryr mig inte i om folk ser vad jag gör eller skriver på facebook. Även om jag har en låst profil som bara vänner ser.
Sådant som är privat för mig skriver man inte ut helt enkelt!
Precis som de bilder jag slänger ut gällande UE enbart är från ställen som andra med besökt.
Mina älsklingar håller jag för mig själv och har tänkt åldras med dem :)
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Jag har själv aldrig haft en tanke på att "joina" Fejan,
men nu börjar jag fundera på det.....
Nej lugn nu.... ;)
Hur kan jag då jävlas med dom? :D ...
Läs användarvillkoren.... ;)

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar