Hitta rejäla hållbara byxor
Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde
- Elagabalus
- Kontakt:
Hitta rejäla hållbara byxor
Slänger ur mig frågan. Har svårt att hitta bekväma/hållbara byxor. Ofta sitter de för lågt/lite tajt över låren och finns inte min storlek ( drar nog 42 ..) Byxor typ fjällräven är bra men skulle vilja ha en mer "civil" look men i nästan samma kvalité. Finns det? Grishnac - var handlar du? Du verkar också lite storvuxen 

Jag använder Worksafes byxor på jobbet och är väldigt nöjd med dem. Grymt varma och slitstarka, eftersom jag inte köpt dom så har jag inte koll på priser och sånt. Finns i en massa storlekar och har sett samma modell på storväxta kvinnor och män så det borde finnas nått till alla i deras sortiment.

"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
- Elagabalus
- Kontakt:
Tack för tips! Något att minnas som fritidsbyxa mer kanske. Skulle vilja ha typ chinos fast lite grövre. Dressman har ju storlekar men kvaliten suger oftast. Kanske Lewismodellen med knappgylf? Var lite högre i midjan och är ju stryktålig. Gick det skulle jag gärna köra 50-talsmodet där byxan satt under armhålorma och det var löst och ledigt 

Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
- Elagabalus
- Kontakt:
Ännu ett bra tips. Lantmanna i Vinköl har väl lagt ner
annars kunde det också ha varit ett hett tips.
Tillägg: BDU byxorna såg intressanta ut. I svart nästan eleganta

Tillägg: BDU byxorna såg intressanta ut. I svart nästan eleganta
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Sv: Hitta rejäla hållbara byxor
Jag har kört på kronans M90 ett tag men köpte sedan ett par sådana här: http://www.idefixteko.se/open_produkter ... ts_id=1461
Dom tyckte jag fungerade bätter, gillade inte riktigt benfickorna på M90 som sitter lite långt ned, dessa byxor hade fickor lite högre upp och är slitstarka också. Dom är inte fodrade på något sätt så att vid kyligare väderlek gäller långkalsonger.
Dom tyckte jag fungerade bätter, gillade inte riktigt benfickorna på M90 som sitter lite långt ned, dessa byxor hade fickor lite högre upp och är slitstarka också. Dom är inte fodrade på något sätt så att vid kyligare väderlek gäller långkalsonger.
- Elagabalus
- Kontakt:
- Elagabalus
- Kontakt:
- Elagabalus
- Kontakt:
Re: Hitta rejäla hållbara byxor
Decathlon har prisvärda och slitstarka byxor. Köpte byxor för " småfågeljakt i torrt väder" Ca 280 kr. Förstärkta i grenen. Ser ut som chinos.Finns även webbutik