God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av benkar »

Julafton redan imorgon, och 2016 går mot sitt slut, så jag och "Glömda Rum" vill passa på att önska alla här på 28ds en God Jul och ett Gott Nytt Ruinår, hoppas att 2017 kan bjuda på många sköna ruiner!

2016 har för min del bjudit på hyfsat bra med ruiner, men det kan bli ännu bättre! :)

En extra stort Jul/Nyårs-hälsning och stort tack till "FRH" som lagt/lägger tid och energi på att ta över den tekniska förvaltningen av 28dagarsenare.se så att forumet kan leva vidare och förhoppningsvis fylla 10 år hösten 2018!

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av DMT »

Givetvis önskar jag med God jul och givetvis ett Gott Nytt år till alla här.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av benkar »

Och nytt år är det snart :)

/B

GottNyttAr2016-GlomdaRum.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av Elagabalus »

Tack det samma! Bilder som dessa kommer med tiden att bli ikoniska. Själv minns jag mest att det luktade urin och var väldigt slitet, Första gången jag tyckt att en rivning är ett alternativ ( fast av nostalgiska skäl kunde den fått vara kvar)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av benkar »

Elagabalus skrev:Tack det samma! Bilder som dessa kommer med tiden att bli ikoniska. Själv minns jag mest att det luktade urin och var väldigt slitet, Första gången jag tyckt att en rivning är ett alternativ ( fast av nostalgiska skäl kunde den fått vara kvar)


Ska med tiden göra ett galleri av mina Slussenbilder från 2006 och framåt :)

/B
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av Elagabalus »

Skall bli roligt att se. Så många minnen för så många. Men bilden ovan du lade upp är från en serie någon tagit? Sett den på ramaffären. Alla tagna i lite höstdis, Underbara bilder. Kommer troligen bli den mest saknade mytomspunna platsen i Sverige vad det lider. Vår generations Eldkvarn eller Makalös typ ;)

Edit.Klickade upp den. Nog din egen när jag kollar närmare. Bra jobbat
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av benkar »

Elagabalus skrev:Skall bli roligt att se. Så många minnen för så många. Men bilden ovan du lade upp är från en serie någon tagit? Sett den på ramaffären. Alla tagna i lite höstdis, Underbara bilder. Kommer troligen bli den mest saknade mytomspunna platsen i Sverige vad det lider. Vår generations Eldkvarn eller Makalös typ ;)

Edit.Klickade upp den. Nog din egen när jag kollar närmare. Bra jobbat


Tack! Bilden du sett på ramaffären är tagen av "bunkrologen" vid samma tillfälle. Var en skön kväll med lätt dimma. Men viktigast av allt, x antal av de höga gatubelysningarna var till vår stora glädje släckta just den kvällen, gjorde väldig skillnad från tidigare försök fånga samma vy. :D

/B
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av Elagabalus »

Va? Bunkrologen? Kul. Det var en serie på ca 3-4 bilder. Kanske hade han lagt på lite oskärpa för att förstärka "mystiken"? Din är skarpare
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av benkar »

Elagabalus skrev:Va? Bunkrologen? Kul. Det var en serie på ca 3-4 bilder. Kanske hade han lagt på lite oskärpa för att förstärka "mystiken"? Din är skarpare


Olika utrustning (jag kör Canon, Bunkrologen kör Nikon) och olika efterbehandling. Tror dock att det är jag som lagt på lite mer skärpa.

/B
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Re: God Jul - Gott Nytt År -Tråden för 2016!

Inlägg av bunkrologen »

Elagabalus skrev:Va? Bunkrologen? Kul. Det var en serie på ca 3-4 bilder. Kanske hade han lagt på lite oskärpa för att förstärka "mystiken"? Din är skarpare


Hej, kul att du gillar den.
Jag o Benkar efterbehandlar ganska olika har jag märkt genom åren.
Där blir det stora skillnader utöver just tekniken vid tagandet.

God Jul o Gott nytt år!

/J
Skriv svar