Posta dina spökbilder här! (OBS! Främst en humortråd! ;))

Allt som absolut inte kan placeras i någon ovanstående kategori

Moderatorer: Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""Mistoffolees""]hahaha :D nice one!


Här är iaf en bild ifrån en plats på Gotland. Martebo närmare bestämt.

Bild
Skrämde skiten ur mig när jag fick se bilden. :P "ja om jag får se något är det kanske en dålig orb eller något" eller huuur :D


Faces on the floor, var rätt creepy med, även om jag känner att jag antagligen måste vara där för att tro på det..[/quote]

Oj, nice! Ja Gotland är ju känt för sina många spöken, så du kanske lyckades fånga alla på samma bild? ;)

Och "faces on the floor" är en läskig historia det med, sann eller ej. Lustigt nog var det en av de första spökhistorierna som jag kom i kontakt med när jag började komma upp i den åldern att jag kunde läsa sådan litteratur själv.

Bilderna har ansetts så obehagliga att de tidigare inte publicerats på så många ställen... man kanske ska vara glad att man växte upp före Internets födelse... ;)
Användarvisningsbild
JackFrost
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:46
Kontakt:

Inlägg av JackFrost »

Fotade en gravsten, prydd med ett fågelbo, på den vackert igenväxta St.-Marien- und St.-Nikolai-Friedhof i Berlin. Men vem är den skimmrande gestalten man anar bakom stenens text? Med händerna knäppta till bön? Eller i ett ångestskri a la Munch? (Bättre upplösning: http://jackfrost.myphotoalbum.com/view_ ... d=dscn3639)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
...where angels fear to tread.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Ögat ser dig allt!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""jasifil""]Ögat ser dig allt![/quote]

Den var härlig!
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""JackFrost""]Fotade en gravsten, prydd med ett fågelbo, på den vackert igenväxta St.-Marien- und St.-Nikolai-Friedhof i Berlin. Men vem är den skimmrande gestalten man anar bakom stenens text? Med händerna knäppta till bön? Eller i ett ångestskri a la Munch? (Bättre upplösning: http://jackfrost.myphotoalbum.com/view_ ... d=dscn3639)[/quote]

Hmmm... det var sannerligen en underlig bild. Speciellt om den tagits med digitalkamera... annars är det ju ett relativt vanligt fenomen med dubbelexponering, även om det blir väldigt skumt ibland så går det ju att förklara.

[quote=""jasifil""]Ögat ser dig allt![/quote]

Ohhh, det var verkligen en skön stämning i den bilden! :)

Det är lustigt hur det kan slumpa sig ibland, och det är också intressant att det mänskliga ögat alltid försöker läsa in mönster och se figurer i bilder.

Att få en dator att resonera och associera på liknande sätt är mycket svårt.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""jasifil""]Ögat ser dig allt![/quote]

Gillar denna skarpt!
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Kul att ni gillar bilden! Kan tillägga att jag själv inte såg ögat förrän jag kom hem och gick igenom bilderna. Det måste ju vara någon form av ande eller vålnad som kikar ut genom fönstret :D
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Ja, Jasifil... du har helt klart lyckats med konststycket att fånga en ENT på bild! :D
Bild

(Jo, jag ÄR en obotlig Lord of the Rings-nörd. ;) )
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""Straycat""]Ja, Jasifil... du har helt klart lyckats med konststycket att fånga en ENT på bild! :D

[/quote]
Finns det kvinnliga ENT:er? Tycker att mitt öga ser lite mer feminint ut än ditt trädtroll.
:)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""jasifil""]Finns det kvinnliga ENT:er? Tycker att mitt öga ser lite mer feminint ut än ditt trädtroll.
:) [/quote]

Men har du inte sett filmen? Det FINNS kvinnliga enter - i Fylke ju!! ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar