Viktig info om tunnlar i Göteborg!!

Här hittar ni samlad info angående forumet.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, jornmark

kiviöli
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:30

Inlägg av kiviöli »

Misstänker även att dessa tunnlar inte skrotas på samma sätt som tunnlar avsedda för människor.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Jag kan förövrigt bekräfta det tidigare påståendet att någon skulle ha dött i en ventilationstrumma i någon tunnel i Stockholm.

Om det var just i samband med UE framkom inte, men det skulle mycket väl kunna röra sig om detta. Personen i fråga hade fastnat på väg ner i en ventilationstrumma med högt luftflöde. Det var i anslutning till någon av de stora biltunnlarna i Stockolm minns jag. Kroppen hittades inte förrän ett bra tag senare och då var den i princip helt mumifierad eftersom den blivit "lufttorkad".

Har för mig att jag läste det i Metro när det begav sig, men tror att det nämnts något mer om det här på forumet och garanterat finns mer info att googla fram.

Jag kan inte säga att jag aldrig har tagit någon risk när jag UE:at, men själv är jag mer intresserad av ödemiljöer i stället för tunnlar och tycker att det är en självklarhet att man ska respektera SO:s och aldrig bryta sig in.

Svårt att övertala folk att de inte är odödliga eller ostraffbara om de inte har insett det själv. Och jag vill inte bedriva någon slags anti-tunnelfascism, men jag har inte hört en enda person som har befunnit sig i en självorsakad risksituation där det är fråga om liv och död som fortfarande har tyckt att "shit vad det här är häftigt"...
Kungen
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 16:18

Sv: OBS VIKTIGT!!!

Inlägg av Kungen »

http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hne ... 66,,0,7.63

Japp, det stämmer Straycat. Se ovanstående länk, Klaratunneln - cirka 50m in, på vänster sida i en ventilationstrumma. Det var två nattvandrare som hittade han, en uteliggare som förmodligen hade varit på jakt efter en varm sovplats. Hade enligt rättläkarna suttit där i 6-12mån eller något sånt. Måste varit ett ruskigt plågsamt sätt att dö på... att fastna och bara vänta på att man törstar ihjäl.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Ah, tack Kungen och CB!

I det senare fallet verkar det ju klart att det rör sig om en eventuell UE:are eller ett inbrottsförsök. Kommer dock ihåg att i fallet med Klaratunneln nämndes det ingenting om någon saknad i samband med fyndet. Minns en annan bisarr detalj nu - att han tydligen var helt synlig från biltunneln om man rent hypotetiskt sett hade stannat till på rätt ställe. Men på grund av bilarnas höga hastighet hade ingen upptäckt honom förrän de inspekterat systemet.

Kanske en parentes - men jag blir också påmind om ett fall från någon vårdcentral där (som jag minns det) en del av byggnaden inte användes så ofta (eller inte alls). Hursomhelst hade de som arbetade i närheten tyckt sig känna liklukt, och vid närmare undersökning av en avstängd toalett fann de en död man sittande därinne på toastolen. De kom fram till att han suttit där i flera månader...

Hur detta hade gått till var oklart - själv hörde jag det på ekonyheterna. Men man kan ju spekulera i att någon hade smitit in, besökt denna toalett (och låst om sig) och sedan fått en hjärtattack eller dylikt när han satt på toaletten. När någon ur personalen kommit dit och kollat dörren (kanske veckor senare) hade den varit låst, och de hade antagit att den helt enkelt var avstängd men att personen som låst glömt att sätta upp en skylt... så då gjorde de det...

Tror också detta utspelade sig i mellansverige om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""CB Milton""]Tänker du på denna?
Död man på toalett[/quote]

Nej, detta är ett annat fall. Är helt säker på att det jag hörde om utspelade sig på en vårdcentral. Sitter och funderar på om det var före eller efter 2005...
Hettie
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 16:06

Inlägg av Hettie »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6716368.ab

och här var det en till som fallit offer för en tunnel...
Skriv svar