Drömobjekt - Er ultimata dröm (Sammanslagna trådar)

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Guantanamo Bay Naval Base.

Mest för att jag vill ha stället övergivet...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Väcker denna tråd till liv igen. Tänkte faktiskt på den häromdagen...

1. Ölands djurpark -fortfarande en favorit. :D

2. Ett bortglömt mobiliseringsförråd modell stor någonstans i inre Norrland. En rad med terräng/lastbilar, en rad med stridsvagnar och så lite utrustning runtomkring. Allt är från 40-, 50- och -60-talet. Taket håller på att rasa in. Den sista tillsynsmannen sitter sedan länge på ett äldreboende och har glömt bort den helt. Försvarsmakten har ingen aning om att den ens finns. Vägen in till förrådet har växt igen helt.

3. Fort Boyard. Något halvskumt företag köper upp det och påbörjar renovering till ursprungligt skick, d.v.s. att allt som har med TV-programmet "Fångarna på fortet" åker ut. Renoveringen avstannar precis när det blivit tömt och företaget går i konkurs. Jag stiger in 15 år senare efter en ruff färd på havet med en hyrd vattenskoter.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Den där listan kändes minst sagt spännande. Svårt att sia om vad som kommer att hända i framtiden och vad som kommer att "komma ut" på marknaden. Större fabriker/sjukhus/militärt finns nog inte så mkt att hoppas på.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Det kusliga är att alternativ nr. 2 inte alls är taget från fantasin utan det har förekommit fall där försvarsmakten gömt fordon hemma hos någon lantbrukare och sedan glömt bort det. Lantbrukaren har efter några år tröttnat på att ingen tillsynsman synts till och ringt närmsta regemente och helt enkelt frågat om dom här bandvagnarna fortfarande behövs.

Efter lite efterforskningar visar det sig att förrådet var på pappret "avvecklat" men på nått sätt fått stå kvar helt intakt där i ladan i flera år. :D

Ibland byggde man ju inte nya förråd i betong/plåt av standardmodell utan utnyttjade existerande byggnader på större bondgårdar som på utsidan fortfarande såg ut som t.ex. äldre maskinhallar eller ladugårdar.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar