Drömobjekt - Er ultimata dröm (Sammanslagna trådar)

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Sv: Drömobjekt - Er ultimata dröm (Sammanslagna trådar)

Inlägg av jpkrax »

För mig skulle ett övergivet regeringskansli och aphus (Säpohus) göra min dag...

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

[quote=""Saddam""]Har tänkt på den här tråden. Efter senaste tidens skandaler inom djurparksbranschen så kan jag utan tvekan lägga till Ölands Djurpark på listan över drömobjekt. Tänk er detta ställe utan djur, utan besökare, sisådär 5-7 år efter att huvudingången svetsades igen. Nästintill orört och vilt växande träd/busar överallt...

:eek: [/quote]

Någon som varit där på länge?

Det är väl nästan lite smått förfallet.

När jag var där och var liten var många dinosaurier smutsiga. Min mamma sa att ägarna var dåliga på att underhålla det.
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Användarvisningsbild
Baby Doll UrbanExplorer
Inlägg: 62
Blev medlem: sön 14 okt 2012, 22:06

Inlägg av Baby Doll UrbanExplorer »

Liseberg hade varit coolt om det blivit övergivet!!!
..doften av mossa, bunker & äventyr.. :p
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""mopedhuligan""]Klarar sig busarna så länge utan tillsyn?[/quote]
Ha ha ha, dagens skratt! :D
[quote=""Kusligt""]Någon som varit där på länge?

Det är väl nästan lite smått förfallet.

När jag var där och var liten var många dinosaurier smutsiga. Min mamma sa att ägarna var dåliga på att underhålla det.[/quote]
Har inte varit där på länge men även vi spenderade några somrar på Öland när jag och mina syskon var små. Kommer dock inte ihåg att parken redan då skulle varit sliten.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Drömobjekt - Er ultimata dröm

Funderat lite, Silja Europa, kapsejsad, uppspolad på Rindö, med 45 graders slagsida, fått gosa till sig i några år, mögel, rost, skulle ju inte vara helt fel :D

/B
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""benkar""]Drömobjekt - Er ultimata dröm

Funderat lite, Silja Europa, kapsejsad, uppspolad på Rindö, med 45 graders slagsida, fått gosa till sig i några år, mögel, rost, skulle ju inte vara helt fel :D

/B[/quote]

Det där var ett fin dröm måste jag säga !
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

Munchenbryggeriet eller sturebysjukhem vore trevligt :D
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""podden""]Munchenbryggeriet eller sturebysjukhem vore trevligt :D [/quote]

Inte fel :) Tror jag läst att Münchenbryggeriet var farligt nära rivning någon gång på tidigt 70-tal? Fanns ju ett gammalt bryggeri på Kungsholmen som såg spännande ut men nu verkar det inkorporerat i ny lyxbebyggelse. Folk som inte besöker Sthlm så ofta tror jag skulle bli ganska förvånade över hur det byggs. Hammarby sjöstad är bara en del av allt. Lägenheter från kanske 4 till 14 miljoner. Man undrar faktiskt över hur det finansieras
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""Elagabalus""]Inte fel :) Tror jag läst att Münchenbryggeriet var farligt nära rivning någon gång på tidigt 70-tal? Fanns ju ett gammalt bryggeri på Kungsholmen som såg spännande ut men nu verkar det inkorporerat i ny lyxbebyggelse. Folk som inte besöker Sthlm så ofta tror jag skulle bli ganska förvånade över hur det byggs. Hammarby sjöstad är bara en del av allt. Lägenheter från kanske 4 till 14 miljoner. Man undrar faktiskt över hur det finansieras[/quote]


Då får vi vara glada att det inte revs :)

Det stora bryggeriet, har jag för mej att det hette. Nu är det octapharma som äger det. Huset står under renovering.. är där i skrivande stund och jobbar.....
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""podden""]Då får vi vara glada att det inte revs :)

Det stora bryggeriet, har jag för mej att det hette. Nu är det octapharma som äger det. Huset står under renovering.. är där i skrivande stund och jobbar.....[/quote]

Spännande. Här en bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar