Stöldgods från UE-objekt på Tradera

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

klabbarpan
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 21:54

Inlägg av klabbarpan »

Lampan ska ha gått för 810 kr, kan det vara möjligt?
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Det var väl sjutton vad lack man blir av att läsa sånt här...
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""albin""]Satt och sökte efter industrilampor på Tradera och fann följande annons. Hoppade till när jag såg sista bilden från Gusums Bruk. Hoppas ingen på forumet ligger bakom det.

http://www.tradera.com/Industridlampa-a ... _141945564

Fan, skrev fel i rubriken i all hast. Vill mod. ändra till objekt är det välkommet![/quote]

Skriver till dej albin ang indutrilampan jag sålde på tradera för en tid sedan..Tycker är väldigt unket av dej att att utge mej att vara tjuv här på forumet som jag har varit medlem en längre tid.du har fått svar och hur lampan kom till mitt ägo Lampan och har aldrig varit stulen på något vis Och du vet så mycket väl hur lampan kom till mina händer när du mailade mej och du fick svar att jag fick denna lampan som hade legat utomhus ett antal år eftersom jag frågade dom på bruket som jobbade där och dom sa JA för allt skulle rivas och du accepterade detta och du skulle lägga bud på del saker på min auktion.... Du har ju suttit och skrivet här på forumet och klart att folk tro på dej Men är det någon som har frågat mej hur det gick till..Sedan har du mage ändå att bjuda på mina auktion m.m och du vann åxså en del varor.Tänk om dom saker du har köpt av mej är åxså stulen??

Jag har jagat ödehus sedan 90talet och har haft över 4000 foton på övergivna hus långt innan nån annan vaknade.Tyvärr så försvann dessa vid ett inbrott sommaren 2001 Hur skulle mitt hem se ut om jag tog vara på allt??

Nä detta var ett ett mycket dåligt inlägg måste jag säga :mad: så du borde f***n be om ursäkt för att du har enget fel information till folk här på forumet.. :mad:

Ingemar
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""Ingemar Johansson""]Skriver till dej albin ang indutrilampan jag sålde på tradera för en tid sedan..Tycker är väldigt unket av dej att att utge mej att vara tjuv här på forumet som jag har varit medlem en längre tid.du har fått svar och hur lampan kom till mitt ägo Lampan och har aldrig varit stulen på något vis Och du vet så mycket väl hur lampan kom till mina händer när du mailade mej och du fick svar att jag fick denna lampan som hade legat utomhus ett antal år eftersom jag frågade dom på bruket som jobbade där och dom sa JA för allt skulle rivas och du accepterade detta och du skulle lägga bud på del saker på min auktion.... Du har ju suttit och skrivet här på forumet och klart att folk tro på dej Men är det någon som har frågat mej hur det gick till..Sedan har du mage ändå att bjuda på mina auktion m.m och du vann åxså en del varor.Tänk om dom saker du har köpt av mej är åxså stulen??

Jag har jagat ödehus sedan 90talet och har haft över 4000 foton på övergivna hus långt innan nån annan vaknade.Tyvärr så försvann dessa vid ett inbrott sommaren 2001 Hur skulle mitt hem se ut om jag tog vara på allt??

Nä detta var ett ett mycket dåligt inlägg måste jag säga :mad: så du borde f***n be om ursäkt för att du har enget fel information till folk här på forumet.. :mad:

Ingemar[/quote]

Hej Ingemar! aj vad arg du låter, kanske bästa att du och Albin tar detta via PM, så kan ni kanske meddela admin sedan att fimpa delar av tråden som då enligt din utsago inte är relevanta, bara min tanke...

Mvh
Bb
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""Ingemar Johansson""]Skriver till dej albin ang indutrilampan jag sålde på tradera för en tid sedan..Tycker är väldigt unket av dej att att utge mej att vara tjuv här på forumet som jag har varit medlem en längre tid.du har fått svar och hur lampan kom till mitt ägo Lampan och har aldrig varit stulen på något vis Och du vet så mycket väl hur lampan kom till mina händer när du mailade mej och du fick svar att jag fick denna lampan som hade legat utomhus ett antal år eftersom jag frågade dom på bruket som jobbade där och dom sa JA för allt skulle rivas och du accepterade detta och du skulle lägga bud på del saker på min auktion.... Du har ju suttit och skrivet här på forumet och klart att folk tro på dej Men är det någon som har frågat mej hur det gick till..Sedan har du mage ändå att bjuda på mina auktion m.m och du vann åxså en del varor.Tänk om dom saker du har köpt av mej är åxså stulen??

Jag har jagat ödehus sedan 90talet och har haft över 4000 foton på övergivna hus långt innan nån annan vaknade.Tyvärr så försvann dessa vid ett inbrott sommaren 2001 Hur skulle mitt hem se ut om jag tog vara på allt??

Nä detta var ett ett mycket dåligt inlägg måste jag säga :mad: så du borde f***n be om ursäkt för att du har enget fel information till folk här på forumet.. :mad:

Ingemar[/quote]


Hej!

Du har rätt, jag borde kanske ha följt upp tråden bättre med info om vår konversation angående eventuell stöld från Gusums Bruk. Även om jag tycker frågan i sig angående stöldgods från UE-objekt på Tradera är värt en tråd, kan jag för andras klargörande meddela att i det här fallet visade det sig INTE vara stöld.

Sorry Ingemar!

Sen tycker jag naturligtvis fortfarande det är tråkigt att alla lampor försvann från Gusums Bruk innan bruksmuseet hann tillvarata dem. Det förekom regelbundna stölder, allt av värde som gick att bära försvann, som på många andra UE-objekt. Men just den här lampan som Tradera-annonsen avståg skall alltså ha tillvaratagits med tillstånd.
Senast redigerad av 1 albin, redigerad totalt 0 gånger.
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""Bunkerbus""]Hej Ingemar! aj vad arg du låter, kanske bästa att du och Albin tar detta via PM, så kan ni kanske meddela admin sedan att fimpa delar av tråden som då enligt din utsago inte är relevanta, bara min tanke...

Mvh
Bb[/quote]

Hej!

Jag ville utrycka mej här för att andra forumläsare inte ska tro att jag är en tjuv Villket nu har framkommit av albin här nu att han ber om ursäkt för det inlägg han gjorde..Men nu hoppas jag att man tänker väldigt noga innan man anklagar nån

Ingemar
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""albin""]Hej!

Du har rätt, jag borde kanske ha följt upp tråden bättre med info om vår konversation angående eventuell stöld från Gusums Bruk. Även om jag tycker frågan i sig angående stöldgods från UE-objekt på Tradera är värt en tråd, kan jag för andras klargörande meddela att i det här fallet visade det sig INTE vara stöld.

Sorry Ingemar!

Sen tycker jag naturligtvis fortfarande det är tråkigt att alla lampor försvann från Gusums Bruk innan bruksmuseet hann tillvarata dem. Det förekom regelbundna stölder, allt av värde som gick att bära försvann, som på många andra UE-objekt. Men just den här lampan som Tradera-annonsen avståg skall alltså ha tillvaratagits med tillstånd.[/quote]

Hej!

Ang lampan som jag har berättat tidigare för dej så låg denna lampa ute och inte långt i från vatten när jag gick runt där.Jag tog upp denna lampa och tyckte det var synd att den låg där.det stod 2 företagsbilar på området och jag gick fram och frågade dessa ocm jag fick ta rätt på den.Jag fick till svar att det gick bra.Villka dom var och vad dom gjorde kan jag inte svara på tyvärr..

Jag har under 90 talet fotat hundratals hus och verkstäder och svepat förbi många hundra lampor antika föremål m.m långt innan andra fick upp ögonen för ödelagda gårdar Hade jag tagit rätt på allt så har jag varit rik idag..Men det funkar inte så för då kalas det för stöld..

Dessväre försvann dessa kort under ett inbrott sommaren 2001

Men att kallas för tjuv på ett forum och länk till tradera var mycket simpel gjort utan nån vetskap alls hur lampan kom till mitt ägo..

Visst är det synd att det stals lampor från bruket istället då att det skulle då gått till ett bruksmuseum och tillvara på allt Idagen läget så rivs allt ner och slängt i conteiner oavett villket värde den har så bry sej folk inte detta idag

Jag gjorde nu lampan en tjänst och fick vara kvar i eftervärlden..Jag godtar din ursäkt och nu glömer vi detta

Ingemar
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Ingemar Johansson""]Hej!

Ang lampan som jag har berättat tidigare för dej så låg denna lampa ute och inte långt i från vatten när jag gick runt där.Jag tog upp denna lampa och tyckte det var synd att den låg där.det stod 2 företagsbilar på området och jag gick fram och frågade dessa ocm jag fick ta rätt på den.Jag fick till svar att det gick bra.Villka dom var och vad dom gjorde kan jag inte svara på tyvärr..

Jag har under 90 talet fotat hundratals hus och verkstäder och svepat förbi många hundra lampor antika föremål m.m långt innan andra fick upp ögonen för ödelagda gårdar Hade jag tagit rätt på allt så har jag varit rik idag..Men det funkar inte så för då kalas det för stöld..

Dessväre försvann dessa kort under ett inbrott sommaren 2001

Men att kallas för tjuv på ett forum och länk till tradera var mycket simpel gjort utan nån vetskap alls hur lampan kom till mitt ägo..

Visst är det synd att det stals lampor från bruket istället då att det skulle då gått till ett bruksmuseum och tillvara på allt Idagen läget så rivs allt ner och slängt i conteiner oavett villket värde den har så bry sej folk inte detta idag

Jag gjorde nu lampan en tjänst och fick vara kvar i eftervärlden..Jag godtar din ursäkt och nu glömer vi detta

Ingemar[/quote]

Vad roligt att saken fick en lösning...
Vi får tacka Ingemar för sin impuls att ta till vara lampan, nu finns iaf en bit historia bevarad med provinience...... :)
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

[quote=""jpkrax""]Vad roligt att saken fick en lösning...
Vi får tacka Ingemar för sin impuls att ta till vara lampan, nu finns iaf en bit historia bevarad med provinience...... :) [/quote]

Tack! :)

Ingemar
Skriv svar