Pixbox lägger ned, tanka hem era album

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Smålänning
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 03 jul 2011, 16:05

Inlägg av Smålänning »

Lägg upp en egen sida istället. Att köpa ett eget domännamn är inte dyrt, t ex 59:- per år för en egen domän med slutet .eu på loopia.se. Själva sidan kan man sedan lägga på valfritt gratis webbhotell (eller betala för det också för dem som föredrar det). Lägger webbhotellet ner eller försämrar villkoren så är det bara att byta och ta med sig sitt eget domännamn så alla besökare fortfarande hittar dit. Dessutom får man på detta sätt fördelen att man helt på egen hand bestämmer över layout, bildernas kvalitet och storlek mm.

Håller delvis med dem som tycker det är bra att slippa bilder upplagda på pixbox då bildvisningen där inte gör bilderna rättvisa. Samtidigt är det ju trist att alla gamla bilder där försvinner och att många UE-länkar inte längre kommer att fungera. Tråkigt också om några väljer att inte längre lägga upp sina bilder för att pixbox har försvunnit och de ser andra alternativ som krångligare.
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

jag var dum nog att inte fatta det så jag startade ett nytt pixboxalbum bara för att "alla andra har det" :rolleyes:
men nu fick jag starta ett på photobucket istället då jag är mer van med det, det är väl inte helt bra heller för man kan t.ex. inte använda Å,Ä,Ö i bildtexten..
http://s1142.photobucket.com/albums/n613/DS_UE/
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Kalle T Anka""]Tydligen ny ägare av Pixbox, hoppet kanske inte är ute för er som använt siten.[/quote]
Mitt förtroende för den sidan har försvunnit helt, även om de byter ägare, anställda och namn så är det kört. Kommer inte att återvända...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Saddam""]Mitt förtroende för den sidan har försvunnit helt, även om de byter ägare, anställda och namn så är det kört. Kommer inte att återvända...[/quote]

Tycker man ska ge dem en chans, annars har de inte en suck om alla flyr utan att ens testa dem... min åsikt
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Skaffade mitt konto där pg.a. att alla andra ruinturister hade ett. Dock var det föråldrat redan för tre år sen, för att inte tala om hur bildkomprimeringen förstörde bilderna. Jag rekommenderar allt utöver pixbox, eller jag gjorde. Om dom gör någonting åt hemsidan nu, förnyar den etc. så kanske det vore något.
Har dock ingen nytta av att samla mina bilder på ett ställe, använder Flickr för mina seriösa bilder, ruinbilder får hädanefter figurera på http://www.imgur.com, rekommenderar den sidan för er andra.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Ska bli intressant och se vad det blir av det nu. När jag först skaffade pixbox tyckte jag det var riktigt bra vill jag minnas. Dock hade jag inte fotografering som något seriöst intresse då.

Hur som, jag tänker då ge dem en chans till.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Håller med, har tyckt att det funkat överlag bra innan strulet började, både som gratis- och betatjänst. Om bilderna och användarnamn finns kvar så är detta en ren bonus, annars börjar jag om från början. ;)
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Hmm, jag tyckte från första början att bläddringen av bilder fungerade fruktansvärt på pixbox. Smaken är som baken men Flikr tilltalade mig mer.
Att jag sedan inga såg att man får bara lägga upp 200 bilder som icke betalande medlem tills jag nådde gränsen är en annan femma :o
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Pixbox är tillbaka, bilderna i albumen likaså, nu kollade jag inte alla album iofs men det artar sig :) .
Indexbilden för albumen funkar inte och uppladdningsmöjligheten jobbas tydligen på men om några dar så kanske det funkar igen.
Skriv svar