Ny svensk UE-dokumentär!

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""*sarah*""]Ähh sluta, man blir aldrig för gammal för fest!
Säg inte nej säg kanske kanske kanske...för har du någonsin testat ue fest?
Du e ju en förebild på forumet, om du söger ja hakar dom andra på!!

Testar man aldrig något nytt så belönas man med trygghet.
Testar man något nytt så belönas man med ÄVENTYR!!!

KOM IGEN NU 28D ;)

p.s

det behöver inte vara någon avancerad träff...[/quote]

Jag är som Ferdinand på julafton, sitter helst djupt nere i något fint bergrum, gärna i ett extra tyst hörn, njuter av bergrumsdoften i lugn och ro, tar emellanåt ett djupt andetag, och drar i mig lite finmögel, blir då ännu lugnare... :D

/B
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""Kalle T Anka""]Arrangerar du hela kalaset så kommer jag gärna.... ;) [/quote]

Fest låter kul... Boka mej :)
Har elverk å lyse om det behövs.
Å till benkar kan man väl inreda en fin hörna å låna ut ett par hörselkåpor :D
Användarvisningsbild
*sarah*
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 17:42

Inlägg av *sarah* »

[quote=""Kalle T Anka""]Arrangerar du hela kalaset så kommer jag gärna.... ;) [/quote]

Nej jag arrangerar inte detta själv, jag bjuder inte på någon räkmackatur. Vi hjälps åt alla!!

Podden, fan va gött att du har tekniskt utrustning. Nu ska vi bara hitta en plats, vilka vill vara med och hjälpa till?
Bjärke
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 02 sep 2010, 09:18

Inlägg av Bjärke »

[quote=""Sir Mad Bleach""]I början av mars 2005 sände kanal 5 sveriges första UE-dokumentär "En natt under jorden". Dokumentären väckte minst sagt många känslor. Nu sex år senare kommer nästa svenskproducerade UE-dokumentär!!

http://youtu.be/anivfpza6Lc[/quote]

Den här hade jag missat totalt. Helt otroligt, visst det är kul att kolla folks blogar men rörliga bilder slår det mesta. Jag är knockad !! :eek: :D :)

Jag är helt klart på festiden...om den nu inte är för långt borta bara, bilen och jag går inte ihop för tillfället :confused: :mad:

I alla fall om det blir något så står jag för fyrverkeriet och då jävlar ska vi slå dom i filmen ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""*sarah*""]Oh la la vad trevligt med ue kingz!
Vore det inte häftigt om vi på 28dagar drog ihop till en fest liknande den i filmen. Vad sägs om Gränsberga?

Definitift ett projekt för 2012, eller vad säger ni?[/quote]
Ha ha ha, varför har ingen kommit på det tidigare!? Ett lysande projekt.

Att träffa andra forummedlemmar kan ibland vara lite "stelt" men ifall det sker i samband med en fest så tror jag att folk hade varit mer avslappnade och pratglada. Tänk er ett bergrum eller någonting liknande i mellansverige fylld med en massa salongsberusade utforskare som står och skryter om sina bedrifter och delar med sig av galna historier. Dagen efter(efter en halv dags sömn) drar vi ut på en mini-roadtrip i omgivningarna och kollar upp vad skogarna och byarna runtomkring har att erbjuda... :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Idén är ju knappast ny. Det fanns för flera år sedan, visserligen inte särskilt långt gångna sådana, planer på en fest i gamla SJ-tunneln i Stockholm. Men det var innan övervakningskameror och lemmeltåg från Flashback mm.

Däremot har ju 28dagar mycket stiligt ordnat en sammankomst/fest tidigare i just Gränensberg som av allt att dömma av vad som skrivits på forumet blev väldigt lyckad.
Användarvisningsbild
*sarah*
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 17:42

Inlägg av *sarah* »

[quote=""Mirage""]Idén är ju knappast ny. Det fanns för flera år sedan, visserligen inte särskilt långt gångna sådana, planer på en fest i gamla SJ-tunneln i Stockholm. Men det var innan övervakningskameror och lemmeltåg från Flashback mm.

Däremot har ju 28dagar mycket stiligt ordnat en sammankomst/fest tidigare i just Gränensberg som av allt att dömma av vad som skrivits på forumet blev väldigt lyckad.[/quote]

Det låter ju coolt med en fest i en tågtunnel, låter dock lite/väldigt farligt...
Det e visst lätt att drömma om en fest men att faktiskt skrida till verket e betydligt svårare. Men om man tittar på festen i filmen så verkar det ju inte så avancerat. Dom har ju inte ens mat utan klarar sig bra på musik och öl :) Själv tycker jag att lite grillad kyckling, chips och välkomstbål skulle vara enkelt och TREVLIGT :) om man vill köra hardcore så kan man ju alltid koppla en slang till sin gasmask (finns ju redan på vissa) sen e det bara att hälla öl i slangen så har man en variant av den klassiska tratten!!!

Ni som var med, hur va förra festen?
Användarvisningsbild
ABX
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 13:34

Inlägg av ABX »

[quote=""Sir Mad Bleach""]I början av mars 2005 sände kanal 5 sveriges första UE-dokumentär "En natt under jorden". Dokumentären väckte minst sagt många känslor. Nu sex år senare kommer nästa svenskproducerade UE-dokumentär!!

http://youtu.be/anivfpza6Lc[/quote]

Har missat den här totalt!!
Såg länken till reklambilden men sen glömde jag bort det. Riktigt snyggt, både filmandet och redigeringen.
Toppbetyg från mig ;)

Angående festen så är jag på, säg bara plats och tid så kommer jag om jag kan :D Jörnmark kanske kan hålla något inledningstal eller nåt :)
Skriv svar