Militärbil-kyrkogård, lämnade åt sitt öde

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Nethril
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 03 aug 2009, 20:52

Sv: Militärbil-kyrkogård, lämnade åt sitt öde

Inlägg av Nethril »

jävlar i havet! fränt!
Buried by time and dust...
http://explorica.pixbox.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Hade hoppats på att det låg i Sverige... men icke, riktigt fint ställe ändå. Såg bilderna på englishruissa.com för några dagar sedan.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Saddam""]Hade hoppats på att det låg i Sverige... men icke, riktigt fint ställe ändå. Såg bilderna på englishruissa.com för några dagar sedan.[/quote]

Knappast Sverige med alla ryska fordon. Med tanke på Sovjets fall och deras omfattande militärrustning under kalla kriget, finns det säkert massor av ansamlingar av militärfordon runt om i Ryssland. De har nog inte som i Sverige effektivt destruerat sina gamlingar. :mad:
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Såg med den skroten på Englishrussia för ett tag sen, riktigt mysigt ställe :)
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Grymt fynd! De ser ut att vara körbart skick på det mesta där.. Radarstationer å hela baletten, ja tack.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

Coolt ställe. Men fordonen verkar väl vara ditställda ganska nyligen? Inte särskilt mycket löv på dem, ingen mossa, och däcken är helt rena.
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""erro""]Coolt ställe. Men fordonen verkar väl vara ditställda ganska nyligen? Inte särskilt mycket löv på dem, ingen mossa, och däcken är helt rena.[/quote]

Jag ser inte fotona och bilarna så. Eventuell sörja på däck är sedan länge bortspolad av regn i vind. Det finns mossa på flera bilder. Tvärtom tror jag dessa har stått så här 15-20år, troligen sedan muren föll....
Löv blåser av. Har du varit på bilskrotar som Ivanssons, Eda eller Östanå så ser det ut så. På hösten faller löv på bilarna, men de blåser av rätt fort.
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

Satan i gatan vilket ställe, ska vi göra en gemensam utflykt dit i sommar alla på forumet kanske? :D
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Topcom""]Tvärtom tror jag dessa har stått så här 15-20år, troligen sedan muren föll[/quote]
En stor del av Rysslands försvar kollapsade just då så det hade inte förvånat mig att de stått där de står just nu. Det som inte slaktades/stals eller såldes vidare utomlands står nog kvar och rostar än idag. Undrar hur många handeldvapen som försvann utomlands via vapenhandlare i mitten av 90-talet!? :confused:

Tänker även på de här 100-200 stridsvagnarna som nyligen "hittades" i en skog nära en järnväg i mellersta Ryssland. Hade inte vi en tråd om det hela här på forumet???
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar