UE RATS?

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Eriol
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 13 jan 2012, 20:43

UE RATS?

Inlägg av Eriol »

För någon dag sedan när jag var förbi en sväng vid en gruva i Bergslagen upptäckte jag att några som totalt verkar ha missuppfattat det här med UE hade varit på besök. En grupp som tydligen kallar sig "UE RATS" hade sprayat (med hjälp av en mall) sitt bomärke på ett antal ställen på gruvlaven. Det fanns även en bild på en råtta som jag antar blivit målad samtidigt. Klottret har tillkommit någon gång efter september så det är relativt färskt.

Normalt sett blir jag inte så upprörd av graffiti och klotter, det är något som man nästan får räkna med på gamla betongbyggnader. Problemet här är ju att användningen av termen "UE" är så olycklig. Kallar mig inte själv UE:are, men risken är ju att sånt här slår tillbaka på alla oss som gillar att besöka övergivna platser utan att måla på dem.

Är det någon som sett spår av dessa marodörer på andra håll? Finns det något man kan göra åt det mer än att vara ännu mer försiktigt med vem man lämnar ut information till? Går man så långt att man hittar på ett namn för sitt "crew" så har man gissningsvis ett visst behov av uppmärksamhet även på andra sätt men jag lyckas inte hitta något alls om dem på internet.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Säkert ett gång småungar som blivit inspirerade av UE KINGZ. De använder bl.a. en råtta som logo och lämnar också signaturer efter sig.
Diggar deras musik och videos men inte målandet.
Bild
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Eriol""]För någon dag sedan när jag var förbi en sväng vid en gruva i Bergslagen upptäckte jag att några som totalt verkar ha missuppfattat det här med UE hade varit på besök. En grupp som tydligen kallar sig "UE RATS" hade sprayat (med hjälp av en mall) sitt bomärke på ett antal ställen på gruvlaven. Det fanns även en bild på en råtta som jag antar blivit målad samtidigt. Klottret har tillkommit någon gång efter september så det är relativt färskt.

Normalt sett blir jag inte så upprörd av graffiti och klotter, det är något som man nästan får räkna med på gamla betongbyggnader. Problemet här är ju att användningen av termen "UE" är så olycklig. Kallar mig inte själv UE:are, men risken är ju att sånt här slår tillbaka på alla oss som gillar att besöka övergivna platser utan att måla på dem.

Är det någon som sett spår av dessa marodörer på andra håll? Finns det något man kan göra åt det mer än att vara ännu mer försiktigt med vem man lämnar ut information till? Går man så långt att man hittar på ett namn för sitt "crew" så har man gissningsvis ett visst behov av uppmärksamhet även på andra sätt men jag lyckas inte hitta något alls om dem på internet.[/quote]

Ännu ett i raden av skolexempel på varför man aldrig skall skriva ut positioner på objekt.
Det är allt för många objekt som har blivit nedstängda, nedmålade eller vandaliserade tack vare frikostig information på nätet.
För att inte tala om kabel/metall-tjuvar som garanterat scannar av forum som detta. :mad:
Eriol
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 13 jan 2012, 20:43

Inlägg av Eriol »

[quote=""Saddam""]Säkert ett gång småungar som blivit inspirerade av UE KINGZ. De använder bl.a. en råtta som logo och lämnar också signaturer efter sig.
Diggar deras musik och videos men inte målandet.
[/quote]

Vet inte hur UE Kingz gör men jag tycker det är en viss skillnad om man skriver sitt namn längst inne i något hål där bara en "råtta" tar sig in för att visa andra UE:are var skåpet ska stå. UE RATS-märkena satt i det här fallet precis vid "ingångarna" så att vem som helst kan se att det här minsann är ett "UE-objekt".

Beträffande det här med småungar så tycker jag det vore intressant att veta om det finns någon geografisk spridning, särskilt till platser man inte gärna tar sig utan bil (kollektivtrafiken är ganska gles i dom här trakterna). Har man körkort så är man i alla fall inte småunge i mina ögon.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Eriol""]Vet inte hur UE Kingz gör men jag tycker det är en viss skillnad om man skriver sitt namn längst inne i något hål där bara en "råtta" tar sig in för att visa andra UE:are var skåpet ska stå. UE RATS-märkena satt i det här fallet precis vid "ingångarna" så att vem som helst kan se att det här minsann är ett "UE-objekt".

Beträffande det här med småungar så tycker jag det vore intressant att veta om det finns någon geografisk spridning, särskilt till platser man inte gärna tar sig utan bil (kollektivtrafiken är ganska gles i dom här trakterna). Har man körkort så är man i alla fall inte småunge i mina ögon.[/quote]

I mina ögon spelar inte åldern någon direkt roll ifall man kan kallas småunge eller ej...
Användarvisningsbild
ABX
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 13:34

Inlägg av ABX »

[quote=""Eriol""]För någon dag sedan när jag var förbi en sväng vid en gruva i Bergslagen upptäckte jag att några som totalt verkar ha missuppfattat det här med UE hade varit på besök. En grupp som tydligen kallar sig "UE RATS" hade sprayat (med hjälp av en mall) sitt bomärke på ett antal ställen på gruvlaven. Det fanns även en bild på en råtta som jag antar blivit målad samtidigt. Klottret har tillkommit någon gång efter september så det är relativt färskt.

Normalt sett blir jag inte så upprörd av graffiti och klotter, det är något som man nästan får räkna med på gamla betongbyggnader. Problemet här är ju att användningen av termen "UE" är så olycklig. Kallar mig inte själv UE:are, men risken är ju att sånt här slår tillbaka på alla oss som gillar att besöka övergivna platser utan att måla på dem.

Är det någon som sett spår av dessa marodörer på andra håll? Finns det något man kan göra åt det mer än att vara ännu mer försiktigt med vem man lämnar ut information till? Går man så långt att man hittar på ett namn för sitt "crew" så har man gissningsvis ett visst behov av uppmärksamhet även på andra sätt men jag lyckas inte hitta något alls om dem på internet.[/quote]


Som sagts tidigare så verkar dom väldigt inspirerade av UE Kingz! Även om det klottras en del i ue kingz videor så har jag aldrig sett till något ue kingz klotter, men jag kanske inte har krupit tillräckligt långt in/ner :P Säga vad man vill om ue kingz men videon till ue is a crime slår allt.

# Vad är det för bok i början tex, det går att läsa om stockholm underjord på engelska!

# Musiken är till en början mystisk, sen medryckande och sen börjar jag garva!

# Väldigt häftiga platser!

http://www.youtube.com/watch?v=_rkPVU84WzU
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

Man får börja släpa med sig burkar i diverse färger bara för att täcka det kladd som finns. Grått på bunkrar borde ju bli bättre än klotter iaf...? :rolleyes:

Vad gällande boken tror jag att jag har en aning om vilken det är. I så fall så är det en översatt bok. Konstigare än så behöver det inte vara. :)
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Bjärke
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 02 sep 2010, 09:18

Inlägg av Bjärke »

[quote=""Enirdna""]Man får börja släpa med sig burkar i diverse färger bara för att täcka det kladd som finns. Grått på bunkrar borde ju bli bättre än klotter iaf...? :rolleyes:

Vad gällande boken tror jag att jag har en aning om vilken det är. I så fall så är det en översatt bok. Konstigare än så behöver det inte vara. :) [/quote]



I dokumentären "Dead space" får man följa ueare i Paris katakomber, det pågår ett "krig" där nere. En sida som klottrar och en som skrubbar rent med stålborstar. Mycket sevärd film!

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=0Z96cyrJyjE

--------------------------------------------------------------------

UE kingz e ju (ö)kända sen länge, finns ju även UE UNIT som jag sett på youtube, hittar dock inte deras film där längre, nån som vet? Dom här UE RATS, har du någon bild på klottret?
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

[quote=""Bjärke""]I dokumentären "Dead space" får man följa ueare i Paris katakomber, det pågår ett "krig" där nere. En sida som klottrar och en som skrubbar rent med stålborstar. Mycket sevärd film!
[/quote]

Fan vad rätt. :D
Man kanske skall börja släpa med sig lite rengöringsartiklar ut nästa gång... :rolleyes:

Kanske kan vara värt att kolla upp den filmen någon dag när det är kasst väder. Antar att det är en dokumentär?
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

"Reversed graffiti" är ju något de som vill kladda på ruinerna kan börja med istället : )

ex: http://www.youtube.com/watch?v=JwsBBIIXT0E
Skriv svar