Övergiven gård i Strängnäs

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Övergiven gård i Strängnäs

Inlägg av Elagabalus »

Ett litet tips för den som har vägarna förbi. Det nya köpcentrumet och alla nya vägar har blottat en hel övergiven gårdsgrupp. Ser märkligt ut och faktiskt lite spöklikt framåt kvällen. Passerade i bil och hann ej fota. Med det läget står det nog inte på innan allt rivs
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Elagabalus""]Ett litet tips för den som har vägarna förbi. Det nya köpcentrumet och alla nya vägar har blottat en hel övergiven gårdsgrupp. Ser märkligt ut och faktiskt lite spöklikt framåt kvällen. Passerade i bil och hann ej fota. Med det läget står det nog inte på innan allt rivs[/quote]

Du kunde ju faktiskt länkat till en karta el dyl........ :(
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Det kan jag absolut göra men de intresserade har Pm:at och fått position. Man ser inte så mkt på tex hitta.se. Mangårdsbyggnad och något mindre hus. Resten dolt av grönska. Avverkningen verkar ha blottlagt lite mer.

Efter lite eftertanke lägger jag inte upp någon karta. Jag passerade i skymningen och allt talar för att husen kommer att rivas men då jag inte är säker känns det onödigt. Kanske något kommunen avser att rusta?
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Som sagt; lite dumt att lägga upp exakt hänvisning helt öppet. Google Earth hade dock en ganska fin vinkel. Tror att gården varit helt dold från vägen under många år. Nu har man rensat så att den ligger helt öppet från vägen ( jag kom på vänster sida)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

Har varit där och rekat tidigare, då stod det en bil där, så jag lämnade i all stillhet. Kanske värt ett återbesök nu då.
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Bäst lägga in en brasklapp så jag inte lockar dit någon i onödan. Som j a g uppfattade det så var hela gårdsgruppen nu synlig och all vegetation nedtagen.

Skriver denna reservation med tanke vad som hände när jag snabbt passerade det stora sanatoriet utanför Hedemora/Säter. Minnesbilden visade sig vara helt annan än verkligheten....... :eek:
Skriv svar