Övergivna stridsvagnar i världen

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Zeb
Inlägg: 168
Blev medlem: tor 25 jun 2009, 14:59

Övergivna stridsvagnar i världen

Inlägg av Zeb »

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Shit! :eek:

Har sett mycket bilder från Afrika och Afghanistan men de övriga plasterna var nya. Gillade speciellt bilderna från Irak(trodde det mesta var städat sedan länge) och skrotarna i Ryssland.

Om man ska vara petig så är inte några stridsvagnar(tanks) man ser på bilderna från Tjernobyl -de är "bara" pansarbandvagnar eller pansarbilar(APC på engelska).
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeb
Inlägg: 168
Blev medlem: tor 25 jun 2009, 14:59

Inlägg av Zeb »

[quote=""Saddam""]

Om man ska vara petig så är inte några stridsvagnar(tanks) man ser på bilderna från Tjernobyl -de är "bara" pansarbandvagnar eller pansarbilar(APC på engelska).[/quote]

Ja, det hade varit mer PK om jag angivit rubriken till "Fotografisk dokumentation avseende övergivna, alternativt kvarlämnade eller avställda och primärt band- och motordrivna bepansrade fordon för primärt bruk i ofred eller annat krigstillstånd, alternativt för övning av dito".

Det var även helikoptrar med på några av bilderna.

Nu gjorde jag det enkelt för mig och skrev både "stridsvagnar" och "världen" trots det faktum, som Saddam påtalat i tidigare inlägg, att bilderna visar banddrivna pansarfordon respektive det faktum att samtliga nationer i världen ej var representerad i bilddokumentationen på sidan jag länkade till ovan.

Jag hoppas ni, kära forummedlemmar och anonyma besökare, har överseende med mitt, periodvis, slarviga sätt att uttrycka mig i skrift.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Zeb""]Ja, det hade varit mer PK om jag angivit rubriken till "Fotografisk dokumentation avseende övergivna, alternativt kvarlämnade eller avställda och primärt band- och motordrivna bepansrade fordon för primärt bruk i ofred eller annat krigstillstånd, alternativt för övning av dito".

[/quote]

Den du, den var fin. ;) :D :D

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Zeb""]Ja, det hade varit mer PK om jag angivit rubriken till "Fotografisk dokumentation avseende övergivna, alternativt kvarlämnade eller avställda och primärt band- och motordrivna bepansrade fordon för primärt bruk i ofred eller annat krigstillstånd, alternativt för övning av dito".[/quote]
Skulle jag lagt till en smiley kanske...?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeb
Inlägg: 168
Blev medlem: tor 25 jun 2009, 14:59

Inlägg av Zeb »

[quote=""Saddam""]Skulle jag lagt till en smiley kanske...?[/quote]
Äh, smileys är överreklamerade. Diskussionerna blir mer intressanta om vi avhåller oss från dem.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Zeb""]Äh, smileys är överreklamerade. Diskussionerna blir mer intressanta om vi avhåller oss från dem.[/quote]

Bry dig inte om Generalen,han är egentligen en beskedlig kramgo nallebjörn.

Det har jag från två av varandra oberoende källor....
Btw, så var det den utförliga texten av byråkratkaraktär som fick mig att garva.

Back to topic.

Väldigt intressant sida det där.
Jag hittade en liknande med övergivna flygplatser, som jag länkat upp här nånstans.


JP
Senast redigerad av 1 jpkrax, redigerad totalt 0 gånger.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Zeb
Inlägg: 168
Blev medlem: tor 25 jun 2009, 14:59

Inlägg av Zeb »

Vad jag menar är att jag tycker det blir mycket roligare (och svårare) att skriva texter utan att använda smileys.
Jag kan ge mig sjutton på att ni nu utgår från att jag är nån form av mupp eller troll. Hade jag lagt in några smileys här och var ovan så hade ni direkt sett ironin/glimten i ögat. Nu var ni tvungna att tänka efter lite.

Bara för det låter jag bli att skriva in smileys även i detta inlägg. Jag håller med om Generalen. När jag tänker Saddam, tänker jag nallebjörn. Bifogar bild på hur jag ser honom.

Ha det gott!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Zeb""]Vad jag menar är att jag tycker det blir mycket roligare (och svårare) att skriva texter utan att använda smileys.
Jag kan ge mig sjutton på att ni nu utgår från att jag är nån form av mupp eller troll. Hade jag lagt in några smileys här och var ovan så hade ni direkt sett ironin/glimten i ögat. Nu var ni tvungna att tänka efter lite.

Bara för det låter jag bli att skriva in smileys även i detta inlägg. Jag håller med om Generalen. När jag tänker Saddam, tänker jag nallebjörn. Bifogar bild på hur jag ser honom.

Ha det gott![/quote]

Hehe, bra tänkt.

Jo nog är det Generalen alltid.....
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

För att återgå till ämnet: hur gamla är bilderna från Irak? Har fått för mig att det mesta är borta idag, t.ex. så är alla gamla förfallna/sönderskjutna flygplan på flygbaserna borta enligt utländska forum.
[quote=""Zeb""]Jag kan ge mig sjutton på att ni nu utgår från att jag är nån form av mupp eller troll.[/quote]
Näe då, varför skulle vi tro nått sådant? Det finns många som inte gillar smileys. Känner flera som avskyr att använda de små ansiktena i sina meddelanden. Visst kan hålla med om att det är svårare att tyda vad folk vill utan dessa små figurer -helst av allt hade jag velat prata med alla ansikte mot ansikte men det kanske blir knepigt med dagens teknik. Vi får nöja oss med textbaserade forum tills vidare.
[quote=""Zeb""]När jag tänker Saddam, tänker jag nallebjörn. Bifogar bild på hur jag ser honom.[/quote]
Ha ha ha, dagens skratt!!! :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar