Intressanta grupper på flickr.com

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Intressanta grupper på flickr.com

Inlägg av Saddam »

Tips nr. 1 -den svenska gruppen "abandoned sweden": [ LÄNK ]
7200 bilder och 260 medlemmar.

Tips nr. 2 -internationell grupp vid namnet "Abandoned": [ LÄNK ]
700.ooo bilder och 45.ooo medlemmar!

Tips nr. 3 -gruppen "You can't take pictures here!"[ LÄNK ]
Inte alltid Ruin/UE-tema på bilderna men intressant ändå enligt mig...

Har noterat att många mystiska och ibland tokintressanta ställen dyker upp i grupperna, speciellt den förstnämnda då jag frågat mig själv ibland; "är det här verkligen fotat här i Sverige?" När man sedan frågat fotografen så har man fått svar i stil med: "Ja, det där stället ligger faktiskt i Sverige..." Nej det är inte alltid ställen som diskuterats på 78 sidor här, på flashback eller på ansiktsboken. Skönt det. :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Saddam""]Tips nr. 3 -gruppen "You can't take pictures here!"[ LÄNK ]
Inte alltid Ruin/UE-tema på bilderna men intressant ändå enligt mig...[/quote]
Tycker lite synd om den gruppen, eller de som var med från början i alla fall. Tidigare var det ju en grupp för bilder på ställen där man blev faktist förhindrad från att ta bilder: "Places, situations where you have been told not to take pictures, after of course, you already have a few in your camera...". Nu har gruppen blivit översållad av helt vanliga UE bilder som folk tagit helt ostört, och är därför en helt vanlig UE grupp i mängden. De som var där för den egentliga syftet för gruppen tycks ha dragit för länge sen. Synd, för ämnet i sig var ju intressant, UE grupper finns det gott om som det är.
Skriv svar