Overlook sanatorium

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

Kult dere liker stedet. :) Ja det står vel oppe igrunn. For å hindre hærverk...

Tenkte jeg skulle nevne at jeg har lagt ut en post på bloggen om stedet. Mye tilsvarende bilder som på flickr, men disse er uredigerte. Pluss litt mer historie.

Link.
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Fina bilder på din blogg! Jag är jävulsk sugen på att besöka overlook, är det toklångt från Göteborg?
Jerazol
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 04 jan 2009, 16:23
Kontakt:

Inlägg av Jerazol »

[quote=""Fredriksson""]Fina bilder på din blogg! Jag är jävulsk sugen på att besöka overlook, är det toklångt från Göteborg?[/quote]

Det korte svaret på det må vel bli «Ja» :D

http://www.viamichelin.com/ sier ca. 10 timer. Personlig tror jeg det er en smule optimistisk.
TommyG
Blogg: Derelict and disused / Flickr: Photostream
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Långt blir det onekligen hur man än lägger upp det. Jag ska försöka planera en resa till våren men det får bli några dagar med flera intressanta platser.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""kristofer""]Långt blir det onekligen hur man än lägger upp det. Jag ska försöka planera en resa till våren men det får bli några dagar med flera intressanta platser.[/quote]

+1 !
minimoffa
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 29 nov 2012, 17:20

Inlägg av minimoffa »

Bumpar denna gamla tråd istället för att skapa en ny :)

Vi kommer besöka Overlook nu under sommaren, och vill gärna veta om det finns nått ställe på vägen vi kan besöka :)

Bifogar alternativa vägar, nån av dem kommer vi åka dit.

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Grishnac, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Vägvisning till objektet som inte är angiven av TS.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Overlook sanatorium

Inlägg av Grishnac »

Vi lägger inte ut några positioner på objekten om inte TS själv har gjort det i tråden.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
minimoffa
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 29 nov 2012, 17:20

Inlägg av minimoffa »

Okej :) Men PM borde väll va okej då? Är ju svårt att hitta trådar med platser efter vägen när vi inte ens vet namnet på platsen :) Positionen på Overlook vet vi. Och är huvudmålet. Är ställen efter vägen vi är intresserade av :)

[quote=""Grishnac""]Vi lägger inte ut några positioner på objekten om inte TS själv har gjort det i tråden.[/quote]
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""minimoffa""]Okej :) Men PM borde väll va okej då? Är ju svårt att hitta trådar med platser efter vägen när vi inte ens vet namnet på platsen :) Positionen på Overlook vet vi. Och är huvudmålet. Är ställen efter vägen vi är intresserade av :) [/quote]

Det finns dom som varit där som kanske kommer med något tips.
Mitt tips e att bara det huset är värt resan...
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Vi var trötta efter tre veckors klättring i Nordnorge och drog söderut och härjade i Romsdal... Sen insåg vi att var nog rätt trötta på klättring överhuvudtaget, tog en pause och besökte Overlook... Vi var själva inte intresserad av nå annat så vi kikade inte ens efter nå annat på vägen.

Finns ju alltid den kända och välbesökta mentalsjukhuset inte allt för långt ifrån Oslo, men det blir då en liten omväg för er, inte helt åt rätt håll...
Skriv svar