5 Tomme militær villaer amager

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

Var det her gamle tjenesteboliger? Kom du til at komme indenfor? Er der stadigvaek kaserne på området eller er det helt nedlagt?
David M
Inlägg: 93
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av David M »

Är de här husen ute på öns norra spets, dvs i närheten av en massa oljecisterner?
jobba
Inlägg: 169
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 18:42

Inlägg av jobba »

[quote=""Gitte""]Var det her gamle tjenesteboliger? Kom du til at komme indenfor? Er der stadigvaek kaserne på området eller er det helt nedlagt?[/quote]
Jeg kom ikke til noget :) det hele står åbent-- og der er lidt øvelses område
i nærheden selve kassernen er lavet om til flygtninglejer
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

[quote=""jobba""]Jeg kom ikke til noget :) det hele står åbent-- og der er lidt øvelses område
i nærheden selve kassernen er lavet om til flygtninglejer[/quote]

Aha!

Hm. Er der ikke ret mange kaserner der har bleven nedlagt de siste tyve-tredive år eller sådan noget? Jeg syndtes jeg har löbt forbi nogle artikler da jeg har googlet en gang emellem på danske kaserner for at finde ud hvordan og hvorledes det ligger til med Avedöre kaserne, hvis den er aktiv eller nedlagt. Men det er lige som om der har foregået en stor nedlaeggelser af gamle kaserner i danmark?
jobba
Inlägg: 169
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 18:42

Inlägg av jobba »

[quote=""Gitte""]Aha!

Hm. Er der ikke ret mange kaserner der har bleven nedlagt de siste tyve-tredive år eller sådan noget? Jeg syndtes jeg har löbt forbi nogle artikler da jeg har googlet en gang emellem på danske kaserner for at finde ud hvordan og hvorledes det ligger til med Avedöre kaserne, hvis den er aktiv eller nedlagt. Men det er lige som om der har foregået en stor nedlaeggelser af gamle kaserner i danmark?[/quote]

Avedøre lejeren er idag bolig og film by hvor bland andet Zentropa holder til.
Der er en del nedlagte kaserner værløse flyveplads og vandel flyveplads.
og der er et par stykker mere
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

[quote=""jobba""]Avedøre lejeren er idag bolig og film by hvor bland andet Zentropa holder til.
Der er en del nedlagte kaserner værløse flyveplads og vandel flyveplads.
og der er et par stykker mere[/quote]

Mange tak for tipset, jeg fick da filmbyen fundet tillige Zentropa via nettet. Jeg er opvokset på kasernen i en af tjenesteboligerne der; deraf mit special-interesse for kasernen. Der er nogle virkelig dejlige byggninger, bland andet officersmessen som jeg gerne hade besögt i voksen alder.
jobba
Inlägg: 169
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 18:42

Inlägg av jobba »

[quote=""Gitte""]Mange tak for tipset, jeg fick da filmbyen fundet tillige Zentropa via nettet. Jeg er opvokset på kasernen i en af tjenesteboligerne der; deraf mit special-interesse for kasernen. Der er nogle virkelig dejlige byggninger, bland andet officersmessen som jeg gerne hade besögt i voksen alder.[/quote]
Ja den er kantine idag
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

[quote=""jobba""]Ja den er kantine idag[/quote]

Kantinen... det var også et navn på en af samlingslokalerne i "gamle dage", men vilken var det nu igen.... at gå over i kantinen var noget der tilhörede verdagsrutinerne.... hm, det er virkelig meget bekendt... det kommer nog snart til min hukommelse.

Officersmessen var lidt extra sjov at komme til; for der var der enarmede banditer og automater. Det var den gamle messe.

Messen for menige hade noget helt andet, nemlig meget söde kökken-damer og to helt forvirrede och gale kokker, den ene vaerre end den anden. Den låg meget centralt på kaserneområdet og var rigtig stor og moderne på den tid, med stort kökken, servering og så hvidere.

Gryde-karne i kökkenet glemmer jeg aldrig; de var store nok at kunne bruges som badekar for fem personer uden problemer; og der koktes der både suppe, boller i carry og hvad der så stod på menyen for dagen; jeg vil mindes at der var tre eller fire gryder af denne störelse. De var meget varme da de var igang så man måtte passe godt på. Og det aller vaerste var hvis den galeste af kokkerne fick fat i en, så var det deri man rög hvis man var uheldig... :eek: eller i hvert fald hold over og behöve udstå usikkerheden hvis man skulle koges denne her gang eller ej. :D (jeg blev da aldrig kokt, men har hängt over MANGE gange höjt grinende med stor frygt :) ).
jobba
Inlägg: 169
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 18:42

Inlägg av jobba »

Haha dejligt med lidt historie...tak for det ;) ;)
Skriv svar