En av ledningsplatserna för Sovjetiska arméns marsch västerut (Polen)

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Hvk""]Härliga bilder, men lite irriterande med fönster som tar över hela skärmen... :rolleyes:

/Henrik[/quote]

Lyckades få bort det eländet, men har uppenbarligen återkommit, ska titta på det...

/Edit Borde fungera bättre igen nu....

/B
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Cuba
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 18:24

Inlägg av Cuba »

[quote=""CB Milton""]Finns det någon här på forumet som kan polska?[/quote]


Nix, tyvärr, men har en jobbarkompis från Polen. Är det inte alltför tunga saker så kan jag be honom om översättning.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: En av ledningsplatserna för Sovjetiska arméns marsch västerut (Polen)

Inlägg av Grishnac »

Google kan översätta både webbsidor och text från polska.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Grishnac""]Google kan översätta både webbsidor och text från polska.[/quote]

Jest dobry, działa naprawdę dobrze, ale działa jeszcze lepiej oom wyborze polskiego na angielski.

Men ibland kan det bli riktigt roliga översättningar.

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""CB Milton""]Que? :confused: [/quote]

Ville bara bekräfta Grishnac´s inlägg om Google translate, genom att på Svenska översatt till Polska, skriva att det fungerar bra, men bättre om man översätter från Polska till Engelska.

Samt med tillägget att det ibland är riktigt roande läsa Google Translate-översatta texter :)

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""CB Milton""]Att jag kan några få meningar på tjeckiska, räknas det?[/quote]

Är alltid kul om man/någon kan lite språk, samtidigt bra hitta/använda dom hjälpmedel som finns på nätet. Det gav mig mfl i slutändan ett Polenbesök som blev bättre än om vi navigerat runt helt på egen hand :)

/B
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

De delar av Polen som tidigare tillhört Tyskland verkar innehålla väldigt mycket intressant. Fabriker och hus men också otaliga militära anläggningar. Vet jag när besökte Świnoujście i mitten av 1990 att det fanns stora förfallna kaserner en bit från centrum

Någon tipsade om en övergiven polsk (fd tysk) stad. I närheten låg detta komplex. Ingen småanläggning precis

http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Kar ... Born-R.htm

En av de sk "Ordensborgarna" finns i Polen men används ännu av polsk militär. Utanför Berlin ligger Zossen ( fd DDR). Här fanns flera överkommdon nedsprängda i jorden
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Fel på första länken
Skriv svar