Övergiven kyrka Yorkshire (England)

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Övergiven kyrka Yorkshire (England)

Inlägg av DMT »

Var med farsan och hans fru på jakt efter döda släktingar. Utanför en kustby som heter "Robin Hoods bay" ligger denna gamla kyrka och dess kyrkogård där tydligen några av mina släkt ska ligga.
Enligt sägnen ska Robin Hood landstigit här då han återkom från nånstans.

Det lokala byrådet hade öppnat upp för att titta till kyrkan och lät oss komma in och kika lite.
Jag ska ha fler bilder men hittar dem inte så ni får hålla till godo med 10-11 st bara. Tyvärr bar gravstenarna slitna och framförallt många så vi hittade inte våra släktingar.

Vad mer, jo, kan väl tillägga tt jag sen barnsben haft en fascination för Brittiska kyrkogårdar efter det vi varit i Whitby. Staden där enl historien Dracula kom iland och började suga blod, kyrkorna och kyrkogårdarna är som hämtade ur spökhistorier. Gothiska, slitna, sneda och vinda gravstenar som gör sig fantastiskt bra när skymningen börjar slå sig ner.

Bilderna här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1075309_page0.html
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Mmm, finfint! Engelska kyrkogårdar är grejer!
Kan varmt rekommendera Highgate Cemetary i London. Tyvärr har jag inte varit där sedan jag skaffade digitalkamera...
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Highgate Cemetary är ett ställe jag också skulle vilja till. Tyvärr så (i detta fall) flyttade farsan från Londonområdet upp till York innan jag hann dit så nu har jag ingen bra bas i närheten av London att utgå ifrån.

York är ju iofs en trevligare stad tycker jag personligen men London är ju alltid London.
Skriv svar