Polen/Danmark

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Polen/Danmark

Inlägg av Vinylbrus »

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Polen: Nu blev man bara mer sugen på att åka dit. Inget fel med det men ekonomin är kass så man får drömma ett tag till... :o

Danmark: Fint "sunk-ställe" ni hittat! ...och ännu ett bevis på att graffiti-scenen där är mycket större än Sveriges, snygga målningar.

Vad är det för typ av ställen ni stött på? Stället i Polen-galleriet ser ut som ett halvfärdigt byggprojekt medan stället i Danmark ser som en bilverkstad/däckverkstad modell stor(i alla fall i mina ögon).
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""Saddam""]Polen: Nu blev man bara mer sugen på att åka dit. Inget fel med det men ekonomin är kass så man får drömma ett tag till... :o

Danmark: Fint "sunk-ställe" ni hittat! ...och ännu ett bevis på att graffiti-scenen där är mycket större än Sveriges, snygga målningar.

Vad är det för typ av ställen ni stött på? Stället i Polen-galleriet ser ut som ett halvfärdigt byggprojekt medan stället i Danmark ser som en bilverkstad/däckverkstad modell stor(i alla fall i mina ögon).[/quote]

Nu var jag inte in i någon byggnad i Polen då jag dels inte ville hamna i bekymmer med rättvisan och dels inte hade någon intresserad kamrat med mig. Tråkigt men sant.

De första fem bilderna är från något som såg ut som ett gigantiskt växthus i betong - glastak. Men antagligen var det någonting annat.

Sen är det tre bilder på Krakóws högsta byggnad. Tror den började byggas -75 men pengarna tog slut kring -81 så nu står den bara och vittrar sönder. Kallas skelettet på polska.

Avslutningsvis 2 bilder på ödehus.

-------

Danmark:
De flesta bilderna är från en stor övergiven brandstation.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Vinylbrus""]
Sen är det tre bilder på Krakóws högsta byggnad. Tror den började byggas -75 men pengarna tog slut kring -81 så nu står den bara och vittrar sönder. Kallas skelettet på polska.
[/quote]

Fantastiskt att man ändå hann så långt på 6 år... :D
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""bunkrologen""]Fantastiskt att man ändå hann så långt på 6 år... :D [/quote]

Finns info här: http://en.wikipedia.org/wiki/Szkieletor

"Szkieletor (Skeletor) is the unofficial name of a 94 metre highrise building in Kraków, Poland, originally intended to become the headquarters of the Main Technical Organization (Naczelna Organizacja Techniczna). The construction of the building was started in 1975, but was stopped in 1981 because of economic constraints."
Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

[quote=""Saddam""]Polen: Nu blev man bara mer sugen på att åka dit. Inget fel med det men ekonomin är kass så man får drömma ett tag till... :o

[/quote]

En annan blev arbetslös men hade flyt med nytt jobb direkt så jag har råd. Tänker åka ned över östra Tyskland och Polen på söndag och en vecka framåt. Ville bara tala om det :p
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""NoFace""]En annan blev arbetslös men hade flyt med nytt jobb direkt så jag har råd. Tänker åka ned över östra Tyskland och Polen på söndag och en vecka framåt. Ville bara tala om det :p [/quote]
Kul... för dig.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

[quote=""Saddam""]Kul... för dig.[/quote]

f'låt- ville bara retas lite menade inte å va taskig :o
Användarvisningsbild
charliem
Inlägg: 74
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 18:56

Inlägg av charliem »

På tal om Krakow så kan jag kanske få bidra med ett par bilder från ett (f.d.) hyreshus på en gata som heter Waska från i somras...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""NoFace""]En annan blev arbetslös men hade flyt med nytt jobb direkt så jag har råd. Tänker åka ned över östra Tyskland och Polen på söndag och en vecka framåt. Ville bara tala om det :p [/quote]

Hittade du något spännande? =)

[quote=""charliem""]På tal om Krakow så kan jag kanske få bidra med ett par bilder från ett (f.d.) hyreshus på en gata som heter Waska från i somras...[/quote]

Var det huset också ordentligt avspärrat/inhägnat som så många/alla andra?
Skriv svar