Gamla garnisonen/polisskolan Düsseldorf

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Kulturskymning
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 15:46
Ort: Stockholm
Kontakt:

Gamla garnisonen/polisskolan Düsseldorf

Inlägg av Kulturskymning »

Om någon har vägarna förbi Düsseldorf den närmsta tiden så rekommenderas ett besök till det gamla garnisonsområdet innan allt förvandlats till Hammarbü Seestadt.

Jag hade turen att vara inkvarterad i ett närliggande hotell under en jobbresa i början av oktober. Kändes givet att vika några timmar av den lediga söndagen på det gamla garnisonsområdet. Det byggs för fullt där men då det är stort finns en hel del kvar, iaf för några veckor sedan. Jag språkade med en äldre herre som cyklade förbi och om jag förstod det rätt – min tyska är bristfällig – så lades själva garnisonen ned under 70-talet och fungerade till viss del som polisskola en tid därefter.

De uppladdade bilderna är från stallbyggnaden och en förrådbyggnad. Hade jag haft mer lämplig klädsel kunde jag tagit mig in i en eller flera av de ståtliga kasernerna. Genom fönstren såg det ganska tomt så det kändes inte värt risken.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Shroomina
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 30 apr 2009, 13:41

Inlägg av Shroomina »

Hade ju onekligen varit intressant att se, men tysklandsfärden i december går tyvärr inte allt för nära düsseldorf :(

Får hoppas att det blir många bilder tagna innan det rivs!
Användarvisningsbild
Kulturskymning
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 15:46
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Kulturskymning »

Som tur är finns det ju en hel del intressant på andra ställen i Tyskland också :)
Skriv svar