Lite blandade bilder från Spanien

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
rickypujol
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 15 nov 2009, 19:37

Lite blandade bilder från Spanien

Inlägg av rickypujol »

Albumet innehåller följande:
Gammal fabrik (ligger nordöst i katalonien)
Övergiven båt (Palamos)
Övergiven kyrka (Palamos ) En internsann historia; mannen som var präst för 200 år sen i detta kyrka blev mördad (kommer inte ihåg utav vilken anledning) hans huvud höggs och sattes i bur och och hängdes upp i ett träd. Kunde dock inte hitta denna bur. :(

Övergiven borg (Ligger i Gerona, Montjuic, judarnasberg) Koordinator till google earth latitud 41°59'37.01"N longitud 2°49'53.93"O Här har spanjorerna krigat mot fransmännen på 1400-talet och förlorat men sedan tog spanjorerna över marken igen. Borget har varit övergivit sedan slutet av Spaniens inbördeskrig då folk som inte hade några hem valde att bo i borget som redan då var i dåligt skick. Om ni kollar på borget på google earth kommer ni se en vit rund sak mitt i borget. Där under finns en tunnel som leder till Gerona's katedral. Ungefär 1 km bort ner mot staden. Denna tunnel användes i kriget för att meddela folket i stan när fransmännen kom. Katedralen ligger här 41°59'14.46"N 2°49'34.00"O

Övergivna hus i en liten by närma ett vatten resovar ( Girona. Pantano de sau) Lite läskigt att gå därbland övergivna hus swimming pools :) Om man har tur kan man se en kyrka som ligger i vatten resovaren då det inte finns mycket vatten i den. Då när jag tog korten var det mycket vatten så jag hade ingen möjlighet att se den. Men när vattnet är lågt kan man till och med gå in i den. Koordinator 41°58'0.93"N 2°24'28.52"O

Sist i albumet så har vi en övergiven fabrik som jag inte lyckades ta mig in i då jag hade fel skor på mig... typiskt jag hoppas att jag kommer ihåg att besöka den igen då jag ska till min far.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1147552_page0.html

Jag hoppas att ni gillar tråden. :)
Senast redigerad av 1 rickypujol, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: glömde länka bilderna hahaha
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

tack för länken, ska genast kika på dina kort, alltid roligt med kort från utlandet :)
Användarvisningsbild
Nethril
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 03 aug 2009, 20:52

Sv: Lite blandade bilder från Spanien

Inlägg av Nethril »

Fina bilder :) Och håller med föregående talare; alltid roligt med kort från utlandet.
Buried by time and dust...
http://explorica.pixbox.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Trevliga platser du besökt, fina bilder med...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar