Spökstad i Polen

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Spökstad i Polen

Inlägg av htiawe »

Det finns något som liknar Klomino, Borne Sulinowo, även den belägen i Polen. Några övergivna hus, en militärkyrkogård och så. Tyvärr inget stort. Dumt nog så drömmer jag i hemlighet om att få se en välbevarad lämnad sovjetisk stad.
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""htiawe""]Det finns något som liknar Klomino, Borne Sulinowo, även den belägen i Polen. Några övergivna hus, en militärkyrkogård och så. Tyvärr inget stort. Dumt nog så drömmer jag i hemlighet om att få se en välbevarad lämnad sovjetisk stad.[/quote]

Det va inte mycket att se där heller tyvärr. Va 5 hus som va helt tomma varav ett mitt i stan. Dock va vi där en dag då dom verkade ha uppvisning å vi hade svårt att röra oss på hela området.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Spökstad i Polen

Inlägg av htiawe »

Asch, vad trist att så mycket farit så otroligt illa. Jag hade hoppats på att det skulle få stå orört..
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Klomino / Westfalenhof. Finns det något kvar av det tyska härlägret? Verkar ha varit ganska stort
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""Elagabalus""]Klomino / Westfalenhof. Finns det något kvar av det tyska härlägret? Verkar ha varit ganska stort[/quote]

Dom första bilderna e därifrån. det va inte mycket kvar av området. hela norra delen e riven å maskinerna stod där när vi va där. så vi va bara ner till den sydöstra delen med höghusen och fotade lite.
Janne M H
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 15:06

Inlägg av Janne M H »

Med tanke på det militära användningsområdet skulle jag inte betala 20 miljoner
tänk bara vad marken där kan innehålla, kanske skulle en eventuel köpare få sanera för 100 gånger köpeskillingen.
Skriv svar