Sitges Barcelona

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Sitges Barcelona

Inlägg av jasifil »

Finns detta kvar fortfarande, någon som vet? Alltså vattenparken? Har bokat in en tripp med familjen i Barcelona i sommar och ska försöka få till åtminstone ett UE-besök när vi är där.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jasifil""]Finns detta kvar fortfarande, någon som vet? Alltså vattenparken? Har bokat in en tripp med familjen i Barcelona i sommar och ska försöka få till åtminstone ett UE-besök när vi är där.[/quote]

Har tyvärr ingen aktuell status kring el parque acuático Sitges (tror jag det ska vara....) Men är det fortfarande en ruin, så är det helt klart värt ett besök! Om du googlar går det kanske hitta nyare bilder, som kan ge en antydan om det är kvar eller inte.
http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... Vattenland

Kommer aldrig glömma då vi satt och åt frukost, Jörnmark hade fått ett tips om Vattenlandet, och någon vag vägbeskrivning. Räddningen var JakobE´s PC, gratis trådlös internetaccess i foajen, och Google satelitbilder :D

Motorbanan utanför Sitges är fin den också.
http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... nMotorbana

/B
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Tack benkar! Ska undersökas. Tack för tipset om motorbanan också. Får kolla om den finns kvar.

Edit: Förresten, är alla dina album från Spanien tagna kring Barcelona?
Senast redigerad av 1 jasifil, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jasifil""]
Edit: Förresten, är alla dina album från Spanien tagna kring Barcelona?[/quote]

Vi landade på någon flygplats söder om Barcelona (tror jag) Vi åkte sedan runt rätt mycket, så en del är hyfsat långt från Barcelona, värst är väl att jag så här i efterhand har närapå 0-koll på kordinater :( Kan tänkas ha pluppat in något i den papperskarta jag hade med mig, får se om jag hittar igen den.

/B
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""benkar""]Vi landade på någon flygplats söder om Barcelona (tror jag) Vi åkte sedan runt rätt mycket, så en del är hyfsat långt från Barcelona, värst är väl att jag så här i efterhand har närapå 0-koll på kordinater :( Kan tänkas ha pluppat in något i den papperskarta jag hade med mig, får se om jag hittar igen den.

/B[/quote]

Förmiddan i Sites med motorbanan och äventyrsparken var gudomlig. Eftermiddagen vid prostitutionsmotellen var inte dålig den heller. Slottet och kolgruvan kom på lördagen.

Fick tipset om motorbanan vi rejsa.se, fast den är egentligen inte svår att hitta, gäller bara att vara trevlig mot kvinnan som verkar bo där. Också 99% på att vattenparken finns kvar - den ligger helt inklämd mellan vägar och är därför ganska ointressant för exploatering. Dessutom befinner sig Spanien i en sanslös lågkonjunktur, och att ta reda på parken är knappast prioritering ett idag. Måste dock varna litet för att det föreföll som att droghandel pågick därinne.

Motellen är ju däremot garanterat borta, men slottet var något i hästväg. Jag saknar dock helt koordinater där, låg cirka 8-10 mil norr om Barcelona.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

OK! Tack Jörnmark och benkar. Har kikat på bådas bilder vilket var mycket trevligt. Läste även din story Jörnmark vilket var intressant. Det får bli att se till att familjen badar en eftermiddag i Sitges medan jag ger mig ut på lite fotoprojekt :) Motorbanan verkar hur häftig som helst. Syns tydligt på Google maps. Jag får väl kolla lite med lokalbefolkningen om det är farligt att bege sig dit och till vattenparken ensam.

Hur som helst är det länge sedan jag var ute nu eftersom snön har gjort det närmast omöjligt. Längtar som fan till våren och nya utflykter.
Användarvisningsbild
rickypujol
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 15 nov 2009, 19:37

Inlägg av rickypujol »

[quote=""benkar""]Vi landade på någon flygplats söder om Barcelona (tror jag) Vi åkte sedan runt rätt mycket, så en del är hyfsat långt från Barcelona, värst är väl att jag så här i efterhand har närapå 0-koll på kordinater :( Kan tänkas ha pluppat in något i den papperskarta jag hade med mig, får se om jag hittar igen den.

/B[/quote]

Den flygplatsen heter Gerona (Girona på katalanska). Turister brukar landa här istället för Barcelonas flygplats då det är närmare Costa brava.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Finns lite på Youtube om Terramar velodromen:
http://www.youtube.com/watch?v=kTICZH1o8mw
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jornmark""]Förmiddan i Sites med motorbanan var gudomlig.

[/quote]

Våren 2012 gjorde andra ett snabbare besök än vad vi gjorde... :D

http://www.youtube.com/watch?v=rMo4IbSLswc

/B
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""benkar""]Våren 2012 gjorde andra ett snabbare besök än vad vi gjorde... :D

http://www.youtube.com/watch?v=rMo4IbSLswc

/B[/quote]

:D :D :D, det var grejer det.
Snacka om kalla nerver, de bokstavligen flög runt banan...brrrr.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar