Minoan Prince Hotel - Kreta

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Anders And
Inlägg: 96
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 13:24

Minoan Prince Hotel - Kreta

Inlägg av Anders And »

Hej - just kommit hem från Kreta. Hadde ingen idé om vilket fint ställe Kreta är. Just runt kvällstid stannade fru Dahl o' jag vid "Minoan Prince Hotel". Inte något jag kände till, och tyvärr var det redan halvmörkt, så jag kunde inte ta så mycket med bilder - hadde inte heller min lampa med, och fru Dahl är gravid och har inte så jätte stort tålamod nuförtiden ;o) Men tror att det hadde varit kul att ta sig inn dit - måste bli nogån annan gång.

Ser nu att det fortfarande ligger beskrivninger av hotellet på nätet...:

http://www.suninhotels.gr/minoan-prince ... /index.htm

Och när jag ser dessa bilder är jag övertycket om att jag måte åka dit igen:

http://www.flickr.com/photos/terrorkitt ... 813089628/

Ett flashy ställe...men som så ofta har de väl inte haft råd med att utveckla företaget, kanske bara "refurbish" stället ibland. Vilken kul gammal stil på hotellet. Det har antagligen stått öde i runt tio år. Stämmer bra med att det sista de satsade på var såkallade "citybikes", som var väldigt hotta på 90-talet. Men det var inte helt enkelt att ta sig till stranden från hotellet, och folk kanske vill ha mer än poolbord och Warsteiner när de resar till Kreta(jag inte, men många andra).

Jag kolalde snabbt inn i mörkret i ett par rum, och det står fortfarande med möbel och så. Kanske det snart får en revival...? Kunde väl bli den nya stil - timeshare i retro-skick!? Lite offline-liv vid poolen med en long drink eller något så o-trendigt som en tidning och en öl? Ligger i alla fall fint där öster om Ierapetra, "Minoan Prince Hotel".
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Får mig nästan att fundera på en semestervecka på Kreta i höst :)

/B
Skriv svar