Intressekoll: Tjernobyl okt-nov 2010

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""kjelle86""]Tjernobyl 25 år sedan: http://totallycoolpix.com/2011/01/chernobyl-25-years-later/[/quote]

Med risk att få uppleva en del kritik nu, men varför förstöra ett vackert ställe med HDR?! :mad:
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""bunkrologen""]Med risk att få uppleva en del kritik nu, men varför förstöra ett vackert ställe med HDR?! :mad: [/quote]

Ja, det ser ut som Harry Potter-miljöer alltihop. Synd.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""bunkrologen""]Med risk att få uppleva en del kritik nu, men varför förstöra ett vackert ställe med HDR?! :mad: [/quote]

Lär hålla med här. Någon bild ibland kan vara snyggt tycker jag. Men blir snabbt ganska ansträngande och tråkigt när man gör för mycket med tekniken..
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Jag gillar visserligen inte HDR bilder överlag, men jaswane's/AndreasS's HDR bilder på "Overlook Sanatorium" har iallafall fått mig att inse att man faktist kan ta ruggigt snygga bilder med HDR tekniken. Men bilderna här ser bara fel ut...
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Akrylamid""]Jag gillar visserligen inte HDR bilder överlag, men jaswane's/AndreasS's HDR bilder på "Overlook Sanatorium" har iallafall fått mig att inse att man faktist kan ta ruggigt snygga bilder med HDR tekniken. Men bilderna här ser bara fel ut...[/quote]

dessutom brusiga + oskarpa :eek:
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Förstår inte heller det här med HDR, får gärna vara en HDR bild/album men inte enbart!

Verkar dock som om UE-objekt är populära motiv när det gäller HDR?
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""rjd2""]dessutom brusiga + oskarpa :eek: [/quote]

Tycker mer de ser överskärpta ut. :)
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""bunkrologen""]Med risk att få uppleva en del kritik nu, men varför förstöra ett vackert ställe med HDR?! :mad: [/quote]

Jag tänkte det samma när jag såg bilderna... LITE tonemapping förhöjer nog upplevelsen men här har någon gått rejält över gränsen för vad som är snyggt...
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Men nu känns det som om vi är en bit utanför ämnet ändå - Är en resa på tapeten igen eller vad händer?

Jag är fortfarande grymt intresserad och minst 2 till utanför forumet eventuellt 3. Det borde väl inte vara omöjligt att få ihop nåt?
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Jag vill dit igen, dock ser det ut som om jag kan först efter sommaren, alltså om jättelänge :)

Men det borde gå att få ihop nått, åker man från skavsta var det ju ganska billigt sist jag kollade. Skulle det bli av och jag kan åka med så skulle jag rekomendera att bara åka till Pripyat, allt är intressant att kolla och lyssna på men det är det övergivna man vill åt ;)

Ang HDR håller jag med de flesta, det får inte bli för mycket!
Låst