Nordöstra Tyskland, Mecklenburg-Vorpommern

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Saddam""]

Lite info: LÄNK 1 - LÄNK 2 - LÄNK 3[/quote]

Bra länkar. Info är aldrig fel. Som jag skrev tidigare. Runt dagens Świnoujście ( ex Swinemünde) såg jag mycket förfallet. Både militärt och civilt från tyska tiden. Ett tajt kursschema gjorde tyvärr djupare studier omöjliga. Ett återbesök planeras
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Elagabalus""]Ett tajt kursschema gjorde tyvärr djupare studier omöjliga. Ett återbesök planeras[/quote]
Jaså, det låter trevligt. Jag ska också ner en gång till i år har jag tänkt... försöker få med mig två till(forummedlemmar båda två) som visat intresse.

Kanske något vi kan samordna? Turistsäsongen är ju över så något trängsel borde inte vara där nere...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Saddam""]Jaså, det låter trevligt. Jag ska också ner en gång till i år har jag tänkt... försöker få med mig två till(forummedlemmar båda två) som visat intresse.

Kanske något vi kan samordna? Turistsäsongen är ju över så något trängsel borde inte vara där nere...[/quote]

Låter väldigt trevligt! Skulle vara spännande att göra en sån här resa med likasinnade. Tyvärr finns inga möjligheter just nu. Har "häcken full". Tidigast någon gång på senvåren. Vi kan väl stämma då igen och se om det finns intresse?
Stunder
Inlägg: 173
Blev medlem: ons 29 sep 2010, 13:34
Kontakt:

Sv: Nordöstra Tyskland, Mecklenburg-Vorpommern

Inlägg av Stunder »

Det vore trevligt att hitta andra medlemmar här på forumet som skulle ha intresse av att resa till Prora!

Jag kan ta mig iväg när som helst :)
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

"Magasinet" 1989-12-07 om den ekologiska katastrofen i Östeuropa.

Man besöker då DDR:s största brunkolskraftverk.... Det finns vissa delar kvar även om mycket har försvunnit. Kanske inte runt nordöstra Tyskland utan snarare runt Leipzig (Sachsen). Brunkolskraftverket hette Mölbis/Espenhain.
Den ekologiska katastrofen i Östeuropa
Skriv svar