Berlin, övergivet bostadshus.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Vogue
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 16 okt 2009, 22:33

Berlin, övergivet bostadshus.

Inlägg av Vogue »

Strax utanför Berlin hittade jag detta lilla hus;

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

I prinip alla lägenheter var sönderslagna. Fanns i princip spår efter senaste legala hyresgästerna, tyvärr dock mer så efter diverse trasiga människor som slagit sig ned.

Ligger i anslutning till ett visst sjukhus område som är ganska känt, från vilket jag kommer lägga upp några bilder senare i veckan.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Vogue""]Strax utanför Berlin hittade jag detta lilla hus;

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

I prinip alla lägenheter var sönderslagna. Fanns i princip spår efter senaste legala hyresgästerna, tyvärr dock mer så efter diverse trasiga människor som slagit sig ned.

Ligger i anslutning till ett visst sjukhus område som är ganska känt, från vilket jag kommer lägga upp några bilder senare i veckan.[/quote]


Hmmm fint! Känt sjukhusområde? Undrar om det e nåt jag missat i min research eller det börjar händelsevis inte på B. Men detta hus har jag aldrig sett där i krokarna...
Vogue
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 16 okt 2009, 22:33

Inlägg av Vogue »

[quote=""rjd2""]Hmmm fint! Känt sjukhusområde? Undrar om det e nåt jag missat i min research eller det börjar händelsevis inte på B. Men detta hus har jag aldrig sett där i krokarna...[/quote]


Börjar på B.... det aktuella huset ligger bara någon minuts promenad därifrån.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Vogue""]Börjar på B.... det aktuella huset ligger bara någon minuts promenad därifrån.[/quote]

åhfan, inte säker om vi syftar på samma men isf har jag missat det helt. Och aldrig sett det på bild därifrån förut. Finns gott om tomma längor i berlin, även väldigt centralt.

Dessa en bit utanför dock.... :)

Bild
Vogue
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 16 okt 2009, 22:33

Inlägg av Vogue »

[quote=""rjd2""]åhfan, inte säker om vi syftar på samma men isf har jag missat det helt. Och aldrig sett det på bild därifrån förut. Finns gott om tomma längor i berlin, även väldigt centralt.

Dessa en bit utanför dock.... :)

Bild[/quote]

Snyggt, långt från Berlin?

Jo men det är nog samma plats vi tänker på, om inte annat märker du det när jag laddar upp resten av bilderna :)

Huset i denna tråd syns på satelitbilderna över området märkte jag nu. Ligger i anslutning till vad jag antar är gamla sjukhusfastigheter som är renoverade och nu nyttjas som bostadshus.
Skriv svar