Bunkrologens Balkan, minnen i bilder

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

[quote=""Akrylamid""]Ja, det stället har stått hyffsat högt upp på önskelistan ett tag nu... Men jag är inte där i krokarna så ofta... rättare sagt aldrig... Jag får nöja mig med dina riktigt trevliga bilder tills vidare.[/quote]

Samma här, min önskelista också sedan länge. Trodde faktiskt de murat igen entrén men uppenbarligen inte. Riktigt imponerande ställe hur som helst!
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Jag tackar samtliga för de trevliga kommentarerna hittills i tråden! :)

Trafikmiljön på Balkan, framförallt i Bulgarien och Rumänien, men även till viss del i Serbien består av en hyfsat blandad flora på farkoster. Det är vanligt förekommande att framdrivningen sker med riktiga hästkrafter vilket även skapar en del (för Svenskar) nya trafikskyltar.

Något som är riktigt jobbigt som förare från västerland är att ekipagen ofta är helt mörklagda och gatubelysning inte är prioriterat i fattiga länder.

Notera åsnan som är parkerad utanför hyreshuset. :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Mycket fina bilder och väldigt inspirerande! Man blir ju hur sugen som helst på att besöka regionen. Kanske skulle man skaffa sig en hoj och åka runt med där nere :)
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Har trångt om tid för tillfället. Massor av obearbetat material som bara ligger och väntar. :(
Men det blir nog ner tid över i vinter hoppas jag.

En bild till på ett av favoritobjekten. Jag är riktigt sugen på ett återbesök och hoppas få möjlighet till det. :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Inlägg av fransosen »

[quote=""bunkrologen""]Har trångt om tid för tillfället. Massor av obearbetat material som bara ligger och väntar. :(
Men det blir nog ner tid över i vinter hoppas jag.

En bild till på ett av favoritobjekten. Jag är riktigt sugen på ett återbesök och hoppas få möjlighet till det. :) [/quote]

Jag ser fram emot fler bilder från hela äventyrsresan! Det verkar som att du hade fint väder vid ufot, inte som jag när jag var där:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Det här är -"Bunkrologens Balkan-tråd", tar mig dock friheten att bidraga med en bild på "Bunkrologen" på plats i Balkan.

Ska inlägget/bilden tas bort, kontakta en 28ds -moderator, så löser det sig säkert.

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar