Teufelsberg (August 2016)

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Teufelsberg (August 2016)

Inlägg av huricane4 »

Några bilder från detta välkända ställe i Berlin

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

och fler:
https://www.flickr.com/photos/huricane4 ... 1557674022
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Man blev ju en smula sugen på Östtyskland igen :)

/B
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

Coolt, på egen hand eller en tour? hört/läst att det ska vara låst.
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""mobe""]Coolt, på egen hand eller en tour? hört/läst att det ska vara låst.[/quote]

Är ju typ omgjort till "konstgalleria" så är inträde på ca 5Euro eller nått :p

och ganska mkt folk men va ett VÄLDIGT TREVLIGT besök så jag rekommendera det skarpt :)
Användarvisningsbild
nicx
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 27 jul 2012, 13:36

Inlägg av nicx »

Woooow, jättefint! Blev helt superöverförtjust i ditt foto med en Sterni på ett ikea-bord i förgrunden, och en målning med en brud och massa fuck this, fuck that! Du råkar inte veta vem som gjort den?

Så, med inträde och blahablaha - får en då gå fritt i omgivningarna? Pilla runt i asbesten? Akta sig för att falla ner i hisschaktet? Gå runt i mörka gångar utan golv? Klättra upp på tak? Trampa runt i glashögar? Kolla vaktkuren & andra byggnader? Testa ekot längst upp i bollen? Slänga upp en stege om det behövs? Stanna för picknick & bärs? Jag har inte varit där sen 2012, ser att det ändrats en del. Exempelvis hela fönsterrutor på en byggnad :O
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""nicx""]Woooow, jättefint! Blev helt superöverförtjust i ditt foto med en Sterni på ett ikea-bord i förgrunden, och en målning med en brud och massa fuck this, fuck that! Du råkar inte veta vem som gjort den?

Så, med inträde och blahablaha - får en då gå fritt i omgivningarna? Pilla runt i asbesten? Akta sig för att falla ner i hisschaktet? Gå runt i mörka gångar utan golv? Klättra upp på tak? Trampa runt i glashögar? Kolla vaktkuren & andra byggnader? Testa ekot längst upp i bollen? Slänga upp en stege om det behövs? Stanna för picknick & bärs? Jag har inte varit där sen 2012, ser att det ändrats en del. Exempelvis hela fönsterrutor på en byggnad :O [/quote]

Ja det va ett av många trevliga motiv men vet tyvärr inte vem som målat den men är nog ganska lätt å få reda på om man vill.

Jag kunde besöka alla ställen jag ville besöka iaf men fanns ju avspärrningar, Gick å komma högst upp och ja det va mkt eko :)
En hund som nån hade med sig tyckte det va kul å skälla där :p

Picknick hade dom flesta med sig å satt å åt lite överallt, jag va lite orutinerad å hade bara 2 öl med mig :mad:
Skriv svar