Benkyrkan

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

Lyfter på hatten - sakkunskap regerar!
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

Nu var det några år sen jag var i Kutna Hora och besökte kyrkan, så jag minns inte så mycket av det, men en intressant upplevelse var det allt.

Ölet testade jag inte, däremot den "lokala" glassen som jag har för mig var GB :rolleyes: Samma skit överallt....
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
Användarvisningsbild
Mobius
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 15:52

Inlägg av Mobius »

[quote=""Ragnar Svedje""]Ölet testade jag inte, däremot den "lokala" glassen som jag har för mig var GB :rolleyes: Samma skit överallt....[/quote]

Du menar det märket som har det passande namnet "Langnese" i tyskland
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

[quote=""Mobius""]Du menar det märket som har det passande namnet "Langnese" i tyskland[/quote]

Jo..men vad det heter i Tjeckien har jag glömt
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
helena
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 08:18

Inlägg av helena »

lite fler bilder från benkyrkan. http://28dagarsenare.se/album.php?albumid=41
mitt besök dit var lite bisarrt. när jag kom anlände även en busslast japanska turister. i en miljö så somber som i benkyrkan var 30 fotograferande, poserande turister ett ganska märkligt inslag. de var där inne i fem vilda minuter, sen for de vidare och det blev knäpptyst.
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

Jag har varit i Czermna(Polen) i ett dödskallekapell. Valde det för att det var lite mer udda än Kutna-Hora :)
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Användarvisningsbild
NoFace
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 24 feb 2009, 20:35

Inlägg av NoFace »

[quote=""loop""]Jag har varit i Czermna(Polen) i ett dödskallekapell. Valde det för att det var lite mer udda än Kutna-Hora :) [/quote]

Jag kommer att passera Polen på sommarens MC tur och tänkte jag skulle bli expert på benkyrkor så jag kollade lite närmare var den här du nämner ligger. Det visar sig att den bara ligger ca 10 mil från benkyrkan i Kutna Hora!? Ett lokalt fenomen det här tydligen - hitta lite benknotor och vips har man vad som behövs för en mysig kyrka :confused:
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

[quote=""NoFace""]Jag kommer att passera Polen på sommarens MC tur och tänkte jag skulle bli expert på benkyrkor så jag kollade lite närmare var den här du nämner ligger. Det visar sig att den bara ligger ca 10 mil från benkyrkan i Kutna Hora!? Ett lokalt fenomen det här tydligen - hitta lite benknotor och vips har man vad som behövs för en mysig kyrka :confused: [/quote]

Om jag fattat det hela rätt så ska det finns några fler benutsmyckade kapell och kyrkor i centraleuropa, men att dessa två är de värsta.
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Skriv svar