Öde - Det bortglömda Sverige

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Inlägg av wroomlars »

[quote=""wildhack""]Men ... hur kan en bok vara en kopia av en bok (Svenska ödehus) som kom ut långt efter den...? ;-)

Tycker alla tre är rätt olika böcker; Jans skriver om historia och samhällsförändringar och hur de påverkat de olika ställena, Hampus är en fotobok och "Svenska ödehus" handlar mycket om livsöden och människor, som utspelat sig i de porträtterade husen.

Har du ens läst Öde och Svenska ödehus?[/quote]

Jag är väldigt intresserad av fotoböcker. Var i den lokala bokhandeln och tittade på fotoböcker hittade då "öde" köpte den och gick hem och började bläddra i den. Det var som en blixt från klar himmel "det är ju detta som jag ska fota, det är detta jag letat efter" Detta lede vidare till surf på nätet och jag hittade västernorrland.se (som är min favoritsida) sen surfade jag vidare och läste om Svenska ödehus som jag köpte och i dag beställde jag jornmarks böcker. Vill inte ta han i försvar med för mig har boken betydigt en hel del. Så lite tråkigt är det att läsa om de lite negativa komentarerna, även om han nu är en "copycat" så har det för min del fått upp ögonen för Ue och fört något gott med sig.
Skriv svar