film; inspelat i öde miljöer

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Pwntus
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 05 aug 2009, 00:03

Inlägg av Pwntus »

[quote=""fredrik""]en annan beckfilm i intressant miljö är den med tunnelbarnen, minns inte namnet och google känns så avlägset...

fina ställen och delar är inspelat i övergivna tunnelbanetunnlar enligt bonusspåret bakom kullisserna.

nu låter det kanske som om jag tittar mycket på beck vilket känns en smula genant, får nog hitta en annan lite mer manlig underground film med övergivet i innan jag postar igen ;) [/quote]


Spår i mörkret, min favorit! ;D
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

Omega Man är en av mina absoluta favoritfimer. Öppningsscenerna i ett folktomt Los Angesles är super.

http://www.youtube.com/watch?v=fdHbWh0RsHQ
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""jornmark""]Omega Man är en av mina absoluta favoritfimer. Öppningsscenerna i ett folktomt Los Angesles är super.

http://www.youtube.com/watch?v=fdHbWh0RsHQ[/quote]
Den där måste ses... undrar varifrån 28 dagar senare och I am legend fått sin inspiration ifrån? Hmmm... :rolleyes:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
dellamorte
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 19:01

Inlägg av dellamorte »

[quote=""Saddam""]..och I am legend fått sin inspiration ifrån? Hmmm... :rolleyes: [/quote]

den vissna "I am legend" är en remake på "Omega man"..
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""dellamorte""]den vissna "I am legend" är en remake på "Omega man"..[/quote]

Något med Omega var mitt alternativ till 28ds när det här startades, men jag tänkte att den var för gammal för att ni ungdomar skulle få rätt associationer. Charlton Hestons 70-tals filmer går förresten inte av för hackor. Kolla "Soylent Green", ni kommer att bli helt svimfärdiga.
David M
Inlägg: 93
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av David M »

Flera av HasseåTages filmer (Picassos äventyr m.fl.) är inspelade i nedlagda bruk runtom Tomelilla. Har för mig dock att de ställena är rivna, men de fungerade som miljö till en tunnelbanestation i New York m.m.
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

någon som vet var den första astrid lindgrens; mästerdetektiven blomqvist filmen är inspelad (svart vit film med en man med 3 prickar på handen)???
de befinner sig i en övergiven industri har jag för mig.
Användarvisningsbild
NoLifeLost
Inlägg: 82
Blev medlem: ons 18 feb 2009, 23:01

Inlägg av NoLifeLost »

2 av blomqvist filmerna är inspelade i Sala.
Blandannat från Stråbruk och gruvan.
:)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Kom ihåg, forumets namn har ingenting med denna film att göra: 28 dagar

Mimic, en skräckfilm från 1997. Innehåller lite tunnelutforskning, kloaker, en nedlagd tunnelbanestation(äkta eller inte?) och lite annat gott.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar