film; inspelat i öde miljöer

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

bone collector med angelina och denzel w. flera scener i nedlagt slakteri...
Användarvisningsbild
Kulturskymning
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 15:46
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Kulturskymning »

När vi besökte Jordberga sockerbruk förra sommaren fick jag och kompanjon Rutger dela på anläggningen med inspelningsteamet för filmen Sound of Noise. Enligt IMDB "The first musical cop movie". Premiär nu i oktober. Klart intressant! :)

http://www.imdb.com/title/tt1278449/
http://bliss.fr/productions.php?projet=1&lang=en
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Snubblade över den här filmen som verkar delvis inspelad i Spreepark, Berlin.
http://www.panora.nu/main/mqaff09.htm#191830
"Otto, or, up with dead people" I trailern skymtade någon dinosaurie förbi mellan en herrans massa blodiga scener :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

I James Bond - The Man with the Golden Gun = Mannen med den gyllene pistolen så finns det en scen med(eller i?) ett större skeppsvrak.

Kommer inte ens ihåg om jag sett filmen så jag frågar er: är det ett verkligt vrak eller ett "studio-vrak"?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""Saddam""]I James Bond - The Man with the Golden Gun = Mannen med den gyllene pistolen så finns det en scen med(eller i?) ett större skeppsvrak.

Kommer inte ens ihåg om jag sett filmen så jag frågar er: är det ett verkligt vrak eller ett "studio-vrak"?[/quote]

Har funderat på det samma många gånger när jag har tittat på filmen och jag hittade detta på wikipedia:

One of the more interesting locations is the use of a derelict former Atlantic Ocean liner, the RMS Queen Elizabeth, as a top-secret MI6 base grounded in Hong Kong harbour.[11] The interior of the ship, however, was shot in Pinewood Studios. The announcer on the Hong Kong-Macau hydrofoil ferry announces, when passing the wreck of the Queen Elizabeth, that it sank in 1971. It actually sank in January 1972.[13]
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""riddar m""]Snubblade över den här filmen som verkar delvis inspelad i Spreepark, Berlin.
http://www.panora.nu/main/mqaff09.htm#191830
"Otto, or, up with dead people" I trailern skymtade någon dinosaurie förbi mellan en herrans massa blodiga scener :) [/quote]

Har du sett den? Missade den just på Norrköpings filmfestival.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""mopedhuligan""]Har du sett den? Missade den just på Norrköpings filmfestival.[/quote]

Missade tyvärr också den. Fast jag misstänker att den är lite för blodig för mig ändå :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

"Cleaner" är inspelad i ett gammalt hotel i Shreveport, Louisiana där det för övrigt ska finnas en hel del öde byggnader men å andra sidan så är det väl ingen bristningsvara i USA ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""c_balder82""]Har funderat på det samma många gånger när jag har tittat på filmen och jag hittade detta på wikipedia:
. . .
[/quote]
Tackar... nu kan man sova i natt. :D

Nu till en Finsk musikvideo. En The Shining-inspirerad video inspelad på ett ganska känt ställe, kommer dock inte ihåg vilket: Bloodpit - Platitude
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar