film; inspelat i öde miljöer

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Allan
Inlägg: 199
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 20:35

Inlägg av Allan »

Är det någon som kommer ihåg en svensk serie som gick i någon av tv kanalerna för ett antal år sedan. Där man följde ett antal personer från olika delar av landet, med olika övernaturliga förmågor.

Dessa "utvalda" samlades sedan i en gammal bunker ( troligen en Ka anläggning ) någonstans på västkusten för en gemensam aktion. Tror att det var Film i Väst som var med i projektet.
Skulle vara kul att veta var.

Mvh
Minnesluckan
En helt ovanlig äventyrare
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Hej Allan, du tänker inte på Det okända?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
RatBastard
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 06 okt 2010, 20:22

Inlägg av RatBastard »

En musikvideo av Prendel - Spökhistorien. Den är inspelad i Beckomberga Mentalsjukhus i Sthlm :)

http://www.youtube.com/watch?v=_YyASzEuIt0
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Film och film; men upplösningen till SVT:s utmärkta deckarjulsatsning " Den fördömde" utspelar sig till min förvåning i " Den förfallna herrgården-bara 15 km från Globen" ( se separarat tråd). Finns på SVT play. Kommer i slutet av episod två.

Dessutom har jag varit inne i huset som Sebastian Bergman, en Crackerliknande kopia, ärver i första avsnittet. Ligger inte i "Västerköping" utan i Saltsjöbaden. Fast det huset är bara gammalt - inte öde
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Allan""]Är det någon som kommer ihåg en svensk serie som gick i någon av tv kanalerna för ett antal år sedan. Där man följde ett antal personer från olika delar av landet, med olika övernaturliga förmågor.

Dessa "utvalda" samlades sedan i en gammal bunker ( troligen en Ka anläggning ) någonstans på västkusten för en gemensam aktion. Tror att det var Film i Väst som var med i projektet.
Skulle vara kul att veta var.

Mvh
Minnesluckan[/quote]
Kan det ha varit serien "De drabbade" ?

Sent svar jo, men inga sett denna tråd tills nu...
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Nej, detta kanske inte är en riktig film - men ta en titt i alla fall !

http://www.youtube.com/watch?v=OxYAJvPa ... ure=autofb

.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Den skånska rapparen Sebbe kör en acapella framför en mysig ruin på Sicilien: länk

En rysk rysare/skräckis som handlar om några ungdomar som blir inlåsta i en gammal bunker: länk till trailer
Har läst någonstans att bunkern bara består av kulisser -alltså inte verklig. Snygga kulisser i alla fall!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Kommer någon ihåg en västtysk ungdomsserie som gick på TV omkring 1987/1988? Det var ett gäng ungdomar i Västberlin som hittade en nedgång till en bunker eller ett stort bortglömt utrymme under Berlinmuren. De kunde helt obemärkt vara en bra bit in under "dödsremsan" mellan murarna och titta ut genom en glugg eller glipa.

Det är lite luddigt eftersom jag inte var mer än 8-9 år när serien gick på TV.

Det slutade med att de greps av västtysk polis och hamnade på tidningarnas förstasida.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Penfold""]Kommer någon ihåg en västtysk ungdomsserie som gick på TV omkring 1987/1988? Det var ett gäng ungdomar i Västberlin som hittade en nedgång till en bunker eller ett stort bortglömt utrymme under Berlinmuren. De kunde helt obemärkt vara en bra bit in under "dödsremsan" mellan murarna och titta ut genom en glugg eller glipa.

Det är lite luddigt eftersom jag inte var mer än 8-9 år när serien gick på TV.

Det slutade med att de greps av västtysk polis och hamnade på tidningarnas förstasida.[/quote]

Tror den gått på Barnkanalen betydligt senare. Har för mig att jag sett några episoder med knoddarna. Verkade bra. Vissa serier typ Kullamannen tycker jag man kan se även som vuxen med behållning
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

Sound of Noise

När Kulturskymning och jag besökte Jordberga sockerbruk i augusti 2008 pågick inspelningen av filmen Sound of noise. Den fick senare pris i Cannes och går just nu på biograferna i Stockholm och säkert på andra håll. I kväll såg vi den och det finns ganska många men korta sekvenser inifrån Jordberga.
Det är en mycket välgjord film, bitvis riktigt rolig. Den handlar om 6 "musikterrorister" som jagas av en tondöv polis. Här är en trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=2ohNRwxc7dc
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Skriv svar