Bunkerboken

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""regelbau""]Imorse fick jag och Tim vara med i godmorgon sverige och berätta varför det är så mysigt med befästningar :)

http://svtplay.se/v/2587540/gomorron_sv ... _kartlagda







.[/quote]

Kul. du såg ju nästan normal ut.. ;)

Skämt åsido, kul med nästan 8 minuter inslag! Det får man se som stort! :)
Användarvisningsbild
regelbau
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 18:25

Inlägg av regelbau »

From. idag, Måndag så finns även Bunkerboken på armémuseum i Stockholm för de som vill bläddra litegrann innan de slantar upp!
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Måste bara säga det igen att det är en helt fantastisk bok! Blir så glad av att ni dokumenterat en stor del av svensk historia som annars hade fallit i glömska... det var väl ungefär annars så det skulle ha varit "byggt i hemlighet, försvunnet i glömska"...

Tack!! (jag låg bl.a på Batteri BJ som hamnade utanför verkligheten innan boken skrevs) :)
Användarvisningsbild
regelbau
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 18:25

Inlägg av regelbau »

[quote=""Osprey""]Måste bara säga det igen att det är en helt fantastisk bok! Blir så glad av att ni dokumenterat en stor del av svensk historia som annars hade fallit i glömska... det var väl ungefär annars så det skulle ha varit "byggt i hemlighet, försvunnet i glömska"...

Tack!! (jag låg bl.a på Batteri BJ som hamnade utanför verkligheten innan boken skrevs) :) [/quote]

Tack för det :D

Nu finns bunkerboken även att köpa på Bokskotten hörnet Regeringsgatan/Mäster Samuelsgatan för de som befinner sig i huvudstaden och vill bläddra lite i boken innan de slantar!





.
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Fick hem boken igår och ska mysa ned mig i fåtöljen med den till helgen. En snabb genombläddring gav vid handen att jag inte kommer att bli besviken.
Kul idé med glasunderläggen förresten. :)
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Kan meddela att både Bunkerboken och Avgrunden snart finns på Karlshamns stadsbibliotek för de som finns i närheten. =)
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
regelbau
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 18:25

Inlägg av regelbau »

Langar upp ett par trivselskapande bilder från diverse befästningar runt om i riket som vi har besökt i arbetet med bunkerboken!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
regelbau
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 18:25

Inlägg av regelbau »

...minst 10 tecken.....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
regelbau
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 18:25

Inlägg av regelbau »

...ytterliggare 10 tecken.....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Underbara bilder!! Tack och boken ligger stadigt på nattduksbordet, eller nattygsbordet som det egentligen heter...

Det enda jag saknar är lite bilder från Batteri BJ, men det var ju å andra sidan sedan några år, stadigt plomberat innan arbetet med boken började....
Skriv svar