Photoexplorers

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
charliem
Inlägg: 74
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 18:56

Photoexplorers

Inlägg av charliem »

Ikväll (15/11) klockan 18.30 är det ett program som heter Photoexplorers på Travel channel.
Kan kanske va nått?

"Abandoned Coal Mine, Belgium. Hasard de Charette, Belgium. This coal mine dates back to the 1860's. The mine has been closed since 1977, and time has stood still since then."

http://www.flickr.com/photos/smlg/colle ... 888114805/
Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

Ser ut som et supert progam. Har ikke Travel Channel men vurderer å skaffe meg det kun pågrunn av dette programmet. ;) Håper jeg får muligheten til å se det etterhvert uansett...
Användarvisningsbild
charliem
Inlägg: 74
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 18:56

Inlägg av charliem »

[quote=""jaswane""]Ser ut som et supert progam. Har ikke Travel Channel men vurderer å skaffe meg det kun pågrunn av dette programmet. ;) Håper jeg får muligheten til å se det etterhvert uansett...[/quote]

Nu har jag sett programmet och vet faktiskt inte om det är värt att skaffa Travel Channel för att få se det.

Mycket intressant gruvbyggnad, visserligen, men jag för min del tyckte det kändes mest som att det var fyra killar som ville visa upp sig på tv och prata om sin fotografering och mindre om platsen.

Cities of the Underworl på History Channel ger nog mer i så fall.
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Intressant tv serie

Inlägg av moraldk »

Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Och den kan vi väl slå ihop med denna? ;)

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=1985
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Sammanfogat

//A
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Photoexplorers

Inlägg av FRH »

På fredag kl 21:30 verkar det vara ytterligare ett avsnitt.

"«Abandoned Sanatorium, France.»
PhotoXplorers follows an adventurous band of photographers as they capture images of abandoned buildings. We visit Sanitorium Fernand Bezancon (Le Château de Franconville) which is set in a breathtakingly beautiful location just 30 minutes north of Paris. The 19th century saw the construction of many castles all around France, often under the wish of fortunate families. This one is located in a quiet town in the northern suburbs of Paris. After the demolition of the first castle built here in 1775, the Duc de Massa ordered the construction of a new castle in 1884 - with a theatre and an orangery. But the vocation of the site changed in 1924 to become a tuberculosis hospital until being abandoned in 1992. It may see new life again as a golf resort."
Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

Nå har jeg endelig fått sett nesten alle disse programmene. Fått meg HDPVR dekoder boks som kan ta opp programmer siden disse ofte går på litt rare tider av døgnet. Tidligere gikk det kl 10 på hverdager men nå er det på søndager.

Veldig morsomme programmer og man kjenner seg veldig igjen i måten de finner forlatte steder, kommer inn, slår opp kameraet på stativ og tar som regel 3 eksponeringer i AEB modus. Morro for oss som driver med sånt - men tror det er litt kjedelig for folk flest. ;)

En annen ting er at jeg syns de viser altfor tydelig hvor stedene er, med navn, kartdata, hvordan komme seg inn osv. Også er det litt rart man på tv har lov å vise et program om hvordan man tar seg inn på ulovlig område... (Uavhenig om de har spurt om lov eller ikke) Lover og regler er vel ikke så strengt i andre land. I Norge ville nok ikke dette blitt sett på som hyggelig underholdning.
Skriv svar