Nedrans Jörnmark! ;-)

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""Saddam""]Det där gjorde du bra, gick igenom "reglerna" och sådant...

Synd bara att polisen var med i reportaget och påminde om det som hände för några veckor sedan. Som om det hade något med Sanatoriet, dig eller vanlig UE att göra.[/quote]

Tack! :)

Jo, jag tryckte mycket på reglerna, pratade ännu mer om det och 28ds men förstås fick journalisten klippa ner det en hel del.

Visst kan man störa sig över att han också pratade med polisen - men jag kan säga att jag förmodligen också skulle ha gjort likadant eftersom reportaget annars kanske skulle ha uppfattats som alltför subjektivt annars.

Den här killen som gjorde reportaget är förövrigt också intresserad av UE, även om han verkade ha hållit på som mest när han var yngre.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Intressant att fabror blå benämner ue som ett "beteende" som faktiskt kan vara olagligt :D
Allan
Inlägg: 199
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 20:35

Inlägg av Allan »

[quote=""Amanite""]Intressant att fabror blå benämner ue som ett "beteende" som faktiskt kan vara olagligt :D [/quote]

Frågan var ju bort klippt, men som man frågar får man svar.

Lokalreportern hade nog hoppats på ett uttalande som skulle höja inslagets intressenivå. Uteblir det, ja går man till någon annan som säger det man har tänkt sig.
En helt ovanlig äventyrare
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""Amanite""]Intressant att fabror blå benämner ue som ett "beteende" som faktiskt kan vara olagligt :D [/quote]

Jo, det lät lite roligt. "Beteende". :)

Men observera, farbr... öh, TANT Blå (?) sa faktiskt "kan vara"! ;)
Lokalreportern hade nog hoppats på ett uttalande som skulle höja inslagets intressenivå. Uteblir det, ja går man till någon annan som säger det man har tänkt sig.
Well, well, som journalist måste man tvingas tänka åt båda hållen, inte bara av läsar-/lyssnar- tittarintresse, utan också just på grund av att annars skulle allt bli väldigt "vridet" efter journalistens egenintressen.

Jag hyser största respekt för journalister som verkligen klarar av att sträva mot objektivitet (observera - STRÄVA mot, för hundra procent objektiv KAN ingen journalist vara, det är min åsikt...)
Skriv svar