K Special den 1 oktober

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Relativt bra program/inslag :)

Tycker dock personligen att K-special film-man/kvinna /redigerare varit lite lama, flera intressanta platser som kändes lite "platta" på något sätt, skulle ha kunnat framföras på ett aningens mer intressant sätt.

/B
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

Jag tycker dock verkligen att de fått till det den här gången ...riktigt bra speaker!
Vinz
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 06 apr 2010, 22:00

Inlägg av Vinz »

Den eviga frågan kvarstår, är det bra eller dåligt för kulturen att den lyfts fram i media? Hur som helst, härligt program!
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""daytripper72""]Missade givetvis första halvan....bolaget, ungar, middag, ungar ska lajja med kompisar,laga middag,äta, diska, hemleverans av ungars kompisar, mer disk.....just det TV:n kl åtta!!!...hursomhelst:
Du är bäst Jan, tack som fan! Satt och kollade med öppen mun! Fattar bara inte hur du kan vara så likgiltig? Att du inte äts upp av all nostalgi och romantik..
En annan förtärs nästintill av en önskan att få fara tillbaka en herrans massa år för att få leva ett stilla liv bland stämpelur, matlådor, analoga kameror och en Opel Ascona med förgasarmotor. Svammel? Abosolut! Kanske? Vi har ju alla våra svagheter...! Keep up the good work!

/daytripper[/quote]

tack. det som har varit har varit. det är nu som gäller.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Tack Jan för ett jättefint program, det var verkligen en upplevelse! :)

Inte minst kanske för bilderna och berättelserna, men även mycket för helheten och de tankar det väckte. Förutom de ekonomiska skeenden du var inne på, så väckte det också en hel del tankar och frågor av existensiell och filosofisk natur. Vi håller kanske på att skapa ett samhälle där det inte längre är vi själva som styr, utan det vi kan skapa.

I ett litet perspektiv kan man väl kanske påstå att det är vi som har kontrollen och som styr över tekniken, men i ett större och mer långsiktigt så inser man att det kommer att resultera i något vi ännu inte kan förutse.

Jag är inte en förespråkare av att leva i det gamla och jag inser också att vi inte kan hejda utvecklingen. Detta gör det dock än viktigare att bevara känslan för det gamla, för att minska risken att vi förlorar perspektivet.

Det här gör att jag tror att UE och ruinturism står inför en omvälvande uppvärdering som historieberättare och historiebevarare.

Nåväl, jag får väl vänta tills det uppstår ett forum som behandlar verkligheten ur ett nutidshistoriskt och existensiellt/filosofiskt perspektiv innan jag går igång fullt ut med det här... ;)
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Mycket fint program. Jag sparade ned det från SVt Play i datorn :-)
Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

Instämmer i lovsången. Som alltid blir det extra intressant när Jörnmark ger sin ekonomihistorievinkel på det hela!

Lite slarvigt redigerat här och var, men annars ett finstämt och respektfullt tv-inslag.

SVT Play är för övrigt det bästa sedan skivat bröd!
Senast redigerad av 1 Exitt, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: tillägg
Requiescant in pace
Användarvisningsbild
Fit4fajt
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 17:25

Inlägg av Fit4fajt »

http://theabandoned.pixbox.se
http://theabandoned.zoomin.se/index.html

"Det man inte kan hoppa över måste man krypa under"
buckla
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:31

Inlägg av buckla »

Detta vart en höjdare,verkligen ett trevligt program.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Jag tycker det blev ett bra program och därtill porträtt, med det rätta lugnet i kontrast till historiens liv.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Skriv svar