K Special den 1 oktober

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Vad använder ni förresten för att spara ner från SVT Play? Den sajt jag i normala fall nyttjar mig av (från YouTube-filer) funkade inte.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

För Mac: rtmp-dump (terminalprogram)
För PC: WMR (Windows Media Recorder)

Du kan få rtmp-dump av mig, Straycat
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

För Linux: rtmpdump

Alltså, förmodligen exakt samma program här som för MacOS, men med bindesstrecket i namnet borttrimmat... :)
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Ah! :) Jag ska kolla... eller om nån kan skicka åt mig. Som en hel del nog redan känner till så kör jag med mac. ;)

PM:a mig om ni ids så får ni min e-mail osv. Tack!
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Leta reda på rtmpdump för Mac och lägg det i roten, under din hemmakatalog och inte under program. Sen går du till terminal och knappar cd [rtmpdump-katalogen tex rtmpdump-2.2d] (bortse från hakparenteserna). sen får du använda följande kommando: ./rtmpdump -r [URL] -o ditt filnamn.filändelse (flv eller mp4)

Sen kommer det att börja rassla till och programmet hämtas hem
Tyvärr finns det inte i GUI än för OS X
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Tittade på programmet på SVTplay nu, man är gripen! Ett tidsdokument att bevara! Det här är ett Sverige som de flesta jag känner i vardan inte ser eller är det minsta intresserade av, det är synd på nåt sätt... Svårt att beskriva känslorna. Ruggigt bra gjort, Jan och redaktionen. :Sitter å funderar...
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Topcom""]Tittade på programmet på SVTplay nu, man är gripen! Ett tidsdokument att bevara! Det här är ett Sverige som de flesta jag känner i vardan inte ser eller är det minsta intresserade av, det är synd på nåt sätt... Svårt att beskriva känslorna. Ruggigt bra gjort, Jan och redaktionen. :Sitter å funderar...[/quote]

Tack, och tack överhuvudtaget till alla som skriver. Det var kul att göra programmet, och resultatet blev långt över förväntan.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""jornmark""]Tack, och tack överhuvudtaget till alla som skriver. Det var kul att göra programmet, och resultatet blev långt över förväntan.[/quote]

Tänk också på vad rätt musik och ljudeffekter förstärker intrycken! I programmet tycker jag ni valde helt rätt.
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Sv: K Special den 1 oktober

Inlägg av erro »

Bra program. Men är kv Lustgården verkligen övergivet, på så sätt att det inte finns någon ägare? Eller är det bara det att det saknas hyresgäster?
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""erro""]Bra program. Men är kv Lustgården verkligen övergivet, på så sätt att det inte finns någon ägare? Eller är det bara det att det saknas hyresgäster?[/quote]

Det är tömt för att rivas. Det är väl egentligen det som håller ihop nästan varenda kåk man fotar, inklusive stadshotellet i Enköping.
Skriv svar