Seaside -Norsk räddningsaktion?

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Seaside -Norsk räddningsaktion?

Inlägg av benkar »

Ser ut som om vår rika storebror i väst kanske vill/kan rädda en del av sitt kulturarv? :)

/B

http://svtplay.se/v/2225985/abc/5_11_18_10
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Frågan är om dom kommer vilja ha henne? verkar ju rätt illa åtgången vid det här laget...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""rjd2""]Frågan är om dom kommer vilja ha henne? verkar ju rätt illa åtgången vid det här laget...[/quote]
Jag tänkte likadant, hon ser hyfsat fin ut på utsidan men vad jag minns från folks bilder så ser det betydligt värre ut inuti.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Saddam""]Jag tänkte likadant, hon ser hyfsat fin ut på utsidan men vad jag minns från folks bilder så ser det betydligt värre ut inuti.[/quote]

Gick ju nåt rykte om att nån sänkt henne med flit? att dom skulle svetsat upp ett hål i skrovet. För att ägaren skulle kunna hävda att han inte skulle kunna flytta henne.... men det var bara lösa rykten/spekulationer.

Fick nån nånsin klarhet i om det skulle va samma ägare som säters fasta och buketten? som det pratades om en del.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""rjd2""]Gick ju nåt rykte om att nån sänkt henne med flit? att dom skulle svetsat upp ett hål i skrovet. För att ägaren skulle kunna hävda att han inte skulle kunna flytta henne.... men det var bara lösa rykten/spekulationer.

Fick nån nånsin klarhet i om det skulle va samma ägare som säters fasta och buketten? som det pratades om en del.[/quote]
Ja det går flera rykten, inget går ju direkt att bevisa/motbevisa, bl.a. har jag hört att det var några vandaler som sänkt henne. Men även att ägaren själv sänkt henne av misstag då de försökt laga någonting men som sagt: det är bara rykten.

Det var Jörnmark som skrev om ägaren(att han äger även Buketten och Paviljongen), har för mig att jag läst om det hela på annat håll... kommer inte ihåg vart.
Senast redigerad av 1 Saddam, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: glömde ett stycke
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""rjd2""]Gick ju nåt rykte om att nån sänkt henne med flit? att dom skulle svetsat upp ett hål i skrovet. För att ägaren skulle kunna hävda att han inte skulle kunna flytta henne.... men det var bara lösa rykten/spekulationer.

Fick nån nånsin klarhet i om det skulle va samma ägare som säters fasta och buketten? som det pratades om en del.[/quote]

Jodå, det var det.
Skriv svar