Bergrum (?) i musikvideo från 2002

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""baaz""]Du har helt rätt.[/quote]

Ni talar i gåtor mina kära herrar, som inflyttad novis är jag intet annat än förvirrad av alla ledtrådar - att staden dessutom fullkomligt myllrar av bergrum gör det ju änn värre...... :confused:
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""Grishnac""]Ni talar i gåtor mina kära herrar, som inflyttad novis är jag intet annat än förvirrad av alla ledtrådar - att staden dessutom fullkomligt myllrar av bergrum gör det ju änn värre...... :confused: [/quote]

Baaz lade ut en liten slamkrypare i form av "kul på lager". Kanske kan ge en liten vink om var man ska börja leta. Om det nu är samma bergrum/skyddsrum som jag tänker på. :rolleyes:

I så fall kan man säga att dagens verksamhet på sätt och vis är förknippad med det tidigare syftet med bergrummet.

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Sincro""]Baaz lade ut en liten slamkrypare i form av "kul på lager". Kanske kan ge en liten vink om var man ska börja leta. Om det nu är samma bergrum/skyddsrum som jag tänker på. :rolleyes:

I så fall kan man säga att dagens verksamhet på sätt och vis är förknippad med det tidigare syftet med bergrummet.[/quote]


Åh....nu börjar det klarna.....det var en ganska ruskig incident där nu i våras om jag inte minns fel?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
lhansson
Inlägg: 26
Blev medlem: tis 24 nov 2009, 14:34

Sv: Bergrum (?) i musikvideo från 2002

Inlägg av lhansson »

Mina bilder från besök 2007.
http://www.bunkertours.se/e107_plugins/ ... 53&pid=570

Jag kände direkt igen S9 från videon! Not! Det tog ett tag men någonstans i bakhuvudet kändes anläggningen igen och benkar blev nöjd.
Undra varför han kollar på Rednex videos?
-----
http://www.bunkertours.se
förläggare researrangör guide
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""lhansson""]Undra varför han kollar på Rednex videos?[/quote]

Det är egentligen den mest intressanta frågan.. ;)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Citat:
Ursprungligen postat av lhansson
Undra varför han kollar på Rednex videos?

[quote=""baaz""]Det är egentligen den mest intressanta frågan.. ;) [/quote]

Jag snickrar lite smått på ett väldigt avancerat bild/video-igenkänningsprogram som ska scanna genom internet utifrån de parametrar man anger i ett sökgränssnitt, och efter att en sökning skett, generera en resultatlista, ungefär som Google.

Fram tills nu har jag lyckats få till tex bildigenkänningsparametrarna för en rad olika strukturer på bergväggar i tex ett "bergrum". En sökning resulterade då tyvärr i både bergsmasiv, gruvor, och enstaka andra bergrum.

Jag har även fått till bildigenkänningsparametrarna för tuttar riktigt bra.

Kom då på att kombinera sökparametrarna "Bergrum" och "Tuttar", och då kom den här Rednex videod överst i sökresultatet, så det var så det gick det till.

Arbetar nu på bildigenkänningsparametrarna för mögel. Om jag kan få det att fungera så hoppas jag på att en sökning efter "Bergrum" och "Mögel" kan ge en mycket intressant träfflista.

/B
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""benkar""]Citat:
Ursprungligen postat av lhansson
Undra varför han kollar på Rednex videos?



Jag snickrar lite smått på ett väldigt avancerat bild/video-igenkänningsprogram som ska scanna genom internet utifrån de parametrar man anger i ett sökgränssnitt, och efter att en sökning skett, generera en resultatlista, ungefär som Google.

Fram tills nu har jag lyckats få till tex bildigenkänningsparametrarna för en rad olika strukturer på bergväggar i tex ett "bergrum". En sökning resulterade då tyvärr i både bergsmasiv, gruvor, och enstaka andra bergrum.

Jag har även fått till bildigenkänningsparametrarna för tuttar riktigt bra.

Kom då på att kombinera sökparametrarna "Bergrum" och "Tuttar", och då kom den här Rednex videod överst i sökresultatet, så det var så det gick det till.

Arbetar nu på bildigenkänningsparametrarna för mögel. Om jag kan få det att fungera så hoppas jag på att en sökning efter "Bergrum" och "Mögel" kan ge en mycket intressant träfflista.

/B[/quote]

Skulle gärna se vad en sökning på "tuttar" och "mögel" genererar för svar också! :rolleyes:

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Bergrum (?) i musikvideo från 2002

Inlägg av Grishnac »

Det allra värsta är jag inte är helt säker på att herr benkar faktiskt skämtar..... ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Grishnac""]Det allra värsta är jag inte är helt säker på att herr benkar faktiskt skämtar..... ;) [/quote]

Bergrum och mögel skämtar jag aldrig om. Och i min jakt på mögliga bergrum är jag beredd lägga obegränsad tid på att ta fram tekniska hjälpmedel som hjälper mig finna dom. (Ska bl.a köpa en mögelhund innan våren)

/B
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""benkar""]Bergrum och mögel skämtar jag aldrig om. Och i min jakt på mögliga bergrum är jag beredd lägga obegränsad tid på att ta fram tekniska hjälpmedel som hjälper mig finna dom. (Ska bl.a köpa en mögelhund innan våren)

/B[/quote]

Ha ha ha ha!! Sveriges allra största mögelfarbror!
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar