P1 reportage om bortglömda platser

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Cicero
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 03 jan 2010, 18:38

P1 reportage om bortglömda platser

Inlägg av Cicero »

Intressant om bortglömda platser som konstprojekt.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4735355
Mina Bilder: Decay nearby
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Lyssnat, känns väldigt förvirrat.... :confused: (men är säkert bara något konstnärligt som just jag inte förstår, eller...) Hammarby Sjöstad, är väl bara någon liten plätt som ännu inte är bebyggd.... ?

Att åka från Berlin till Stockholm för att leta efter bortglömda ytor, känns för mig ungefär som att åka från Sahara till Nordpoolen för att leta efter sand.

Och jämförelser mellan Stockholm och Indien... -"Hade denna lilla övergivna lilla yta legat i Indien, så hade den snabbt blivit befolkad/bebodd av gästarbetare". Kul bo utomhus i Hammarby Sjöstad...

/B
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""benkar""]Lyssnat, känns väldigt förvirrat.... :confused: (men är säkert bara något konstnärligt som just jag inte förstår, eller...) Hammarby Sjöstad, är väl bara någon liten plätt som ännu inte är bebyggd.... ?

Att åka från Berlin till Stockholm för att leta efter bortglömda ytor, känns för mig ungefär som att åka från Sahara till Nordpoolen för att leta efter sand.

Och jämförelser mellan Stockholm och Indien... -"Hade denna lilla övergivna lilla yta legat i Indien, så hade den snabbt blivit befolkad/bebodd av gästarbetare". Kul bo utomhus i Hammarby Sjöstad...

/B[/quote]

Jag har inte hört dokumentären men läste någonstans om projektet. Eller vänta, jag kanske hörde en del av det på radio... nu blir jag förvirrad. Hursomhelst förstod jag det som att en del av poängen med det här projektet var att hitta något övergivet (en övergiven yta) som låg väldigt urbant till, till exempel glömda trädgårdar mellan "aktiva" hus och dylikt. :)
Industrisemester
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 26 mar 2011, 11:54
Kontakt:

Inlägg av Industrisemester »

[quote=""benkar""]
Att åka från Berlin till Stockholm för att leta efter bortglömda ytor, känns för mig ungefär som att åka från Sahara till Nordpoolen för att leta efter sand.

/B[/quote]

Dito :) Nu ska jag lyssna och se vad de säger…
Skriv svar