SVT Kultur och nöje -Sverige! -Ruinturism

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Grishnac""]Den sprickan som hoppas över är knappast den största man måste gå över för att komma in på det området, vi gick över bra mycket större tillsammans med guiden på forumträffen, så jag tror inte det är så farligt.[/quote]

Jo visserligen, men sprickan fortsätter väl upp i huset.
En tegelsten från 4-5 meter ställer till en hel del..... :(
Jag fick själv en i skallen fån den höjden på ett bygge, jag hade hjälm på mig men gick ned för räkning, trots jag är tjockskallig. ;) :D

Vi har ju faktiskt i flera trådar här påpekat "safety first"...... jag inbillade mig det råder en sorts konsensus i den frågan. :confused:

Nåväl, det gick bra denna gången, men ta inga onödiga risker därute hörni. Tjejerna inom sjukvården har tillräckligt att göra........
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""jpkrax""]Jo visserligen, men sprickan fortsätter väl upp i huset.
En tegelsten från 4-5 meter ställer till en hel del..... :(
Jag fick själv en i skallen fån den höjden på ett bygge, jag hade hjälm på mig men gick ned för räkning, trots jag är tjockskallig. ;) :D

Vi har ju faktiskt i flera trådar här påpekat "safety first"...... jag inbillade mig det råder en sorts konsensus i den frågan. :confused:

Nåväl, det gick bra denna gången, men ta inga onödiga risker därute hörni. Tjejerna inom sjukvården har tillräckligt att göra........[/quote]

Jodå, sprickan delar faktiskt huset ganska mitt på också - dessutom är dom oerhört djupa, men dom farligaste platserna är inte dessa små öppna sprickor utan dom sprickor som faktiskt ser ut som stora krondiken - dom ser ut att ha en botten men det är egentligen bara jord som fastnat i öppningen och täppt igen den, under detta är det ett stort hål med en fallhöjd på flera hundra meter.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
FairDinkum
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 29 jun 2010, 12:53

Inlägg av FairDinkum »

Lite märkligt egentligen. De få gånger man faktiskt ser en UE-are i ett UE-galleri, eller som här på TV, har de aldrig hjälm på sig. Jag har själv inte det på mig när jag är ute. Men en bygghjälm och en reflexväst, så man syns bättre om nu någon skulle leta efter ens medvetslösa kropp i någon tunnel någonstans, borde man ju ha i bilen.

Antar att det beror på verksamhetens lite "hemliga" karaktär. Om man kommer traskande mot ett objekt i reflexväst och hjälm och med kamera dessutom, ser det ju lite väl uppenbart ut att man är ute på annat än en vanlig promenad.
Life is like a sewer - What you get out of it depends on what you put into it
Användarvisningsbild
ABX
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 13:34

Inlägg av ABX »

WOW!!

Kul med film, känns som om det mest har varit foton på senaste tiden (eller har jag missat något). Hon pratar om att dom är vid en omformarstation, men jag trodde sådana låg inuti ett berg, tror Benkar har fotat en sån. Hur ligger det egentligen till?

Angående "moralpaniken" så har väl svt inget ansvar på det sättet inför sina tittare, jag menar dom sänder ju massa mord varje kväll...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""ABX""]WOW!!

Kul med film, känns som om det mest har varit foton på senaste tiden (eller har jag missat något). Hon pratar om att dom är vid en omformarstation, men jag trodde sådana låg inuti ett berg, tror Benkar har fotat en sån. Hur ligger det egentligen till?
[/quote]

Dom är vid en "Kraftfördelningsstation" (om det nu är rätt benämning) Det du tänker på vad det gäller mig, är en omformarstation för kraftmatning till järnvägsnätet som råkade ligga i ett berg. (De flesta sådana är också ovan jord)

/B
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""FairDinkum""]Om man kommer traskande mot ett objekt i reflexväst och hjälm och med kamera dessutom, ser det ju lite väl uppenbart ut att man är ute på annat än en vanlig promenad.[/quote]

Eller så är det snarast tvärtom, reflexväst andas auktoritet och folk tror förmodligen att du har där att göra....
Användarvisningsbild
FairDinkum
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 29 jun 2010, 12:53

Inlägg av FairDinkum »

[quote=""rjd2""]Eller så är det snarast tvärtom, reflexväst andas auktoritet och folk tror förmodligen att du har där att göra....[/quote]

Ah, ja det är ju en poäng. Förklädnad snarare än kamouflage. Jo, det bästa sättet att gömma något lär ju skall vara ute i det öppna, där alla kan se det.
Senast redigerad av 1 FairDinkum, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Stavning
Life is like a sewer - What you get out of it depends on what you put into it
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""rjd2""]Eller så är det snarast tvärtom, reflexväst andas auktoritet och folk tror förmodligen att du har där att göra....[/quote]

Har alltid sagt att grått/svart/brunt är dom bästa färgerna för att smälta in och inte synas. Kanske dags att tänka om? Hahaha.
Riktigt auktoritär blir man väl förresten med en tempelriddaruniform? Ska fundera på designen bara, kan börja sälja den över förumet sen.
Senast redigerad av 2 jornmark, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""jornmark""]Riktigt auktoritär blir man väl förresten med en tempelriddaruniform? Ska fundera på designen bara, kan börja sälja den över förumet sen.[/quote]

Jag visste att riddar-prylen skulle slå igenom förr eller senare. Har valt så rätt alias. Ska ha en rosa kattöron till min uniform.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""riddar m""]Jag visste att riddar-prylen skulle slå igenom förr eller senare. Har valt så rätt alias. Ska ha en rosa kattöron till min uniform.[/quote]

Jag ska komma på min frustande springare och ta dig till cementfabriken. Där ska jag göra dig till drottning för en dag. Its a promise!
Sen avrundar vi dagen med att balansera på silokanten i solnedgången, medan vi solar oss i massans moralpanik.
Skriv svar