28dagarsenare.se -Årsbok 2011

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: 28dagarsenare.se -Årsbok 2011

Inlägg av Grishnac »

Fan jag tappade bort det här totalt, men jag har mitt bidrag klart bara jag vet var jag skall skicka det......har jag missat något?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Jag fick också iväg mitt till slut - och jag kommer absolut att trycka boken - bara för känslans skull! :)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""Grishnac""]Fan jag tappade bort det här totalt, men jag har mitt bidrag klart bara jag vet var jag skall skicka det......har jag missat något?[/quote]

Här är ursprungstråden..Den ska nog hjälpa dej. :)

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4549
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: 28dagarsenare.se -Årsbok 2011

Inlägg av Grishnac »

Det löste sig, bilden är skickad och förhoppningsvis mottagen också.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Grishnac: Tackar, den är mottagen och på plats.
Urbanizor
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 18 mar 2011, 19:35

Inlägg av Urbanizor »

Stiligt, detta gav mig en annan tanke.. 28DS Almanacka? 12 utvalda bilder av medlemmarna i upptryckt almanacka, jag skulle gärna ha en sådan hängande på väggen.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Urbanizor""]Stiligt, detta gav mig en annan tanke.. 28DS Almanacka? 12 utvalda bilder av medlemmarna i upptryckt almanacka, jag skulle gärna ha en sådan hängande på väggen.[/quote]

Jag hittade en mall där det går att göra en stående A4 almanacka/kalender, funkar bra och ser hyfsat bra ut (om jag får säga det själv). Är tyvärr inte så duktig på detta program så någon avancerad layout blir det inte. Jobbar mest i Pages, almanackan är i Numbers, typ motsvarigheten till Excel, vilket jag aldrig förstått mig på.

-Så det är fullt görbart, en experiment-version med årsbokens bilder är t.o.m. klar och kan läggas upp när som helst, om alla är med på det. Alla får ju inte plats eftersom det blir färre sidor, typ 12 sidor då.

Era bilder och er vilja är min lag. :)
Slutgiltiga sammanställningen av årsboken är på gång och det har tillkommit flera sidor sen första versionen, så tack igen och bra jobbat.
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Jag har beställt kalendrar här ifrån innan och de har varit riktigt bra. Så egentligen kan ju vem som helst trycka upp sin egen kalender, eller så tar någon på sig att trycka upp ett gäng mot betalning. När jag beställde så var det var 6:e kalender gratis, men det kan ha varit någon kampanj de hade då, minns inte riktigt.

http://www.vistaprint.se/foto-kalender. ... TeaserItem
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Hann få färdigt årsboken innan helgen, det fick gå lite snabbt i slutet eftersom jag ska iväg men hoppas jag fått med allt och på rätt sätt, ni får hojta till om det är nåt felaktigt i den.

Det är samma adress som förr men länkar en gång till HÄR. Det bör funka som det ska, jag har tankat hem en av dem iaf utan problem.

Förutom att det tillkommit ett antal sidor så har jag bara ändrat några av fotonas upplösning då den visade sig vara lite väl förminskad vid utskrift samt ändrat sidordningen något.

Här är lite info för er som funderar på om den går att trycka/skriva ut.
Jag har testat att skriva ut den första A4 versionen på ett lokalt tryckeri och kan bara säga att det blir riktigt bra. Körde ut det på dubbesidigt tryck, tjockt A4 papper, 200gr på omslaget sen tror jag de körde 160gr på sidorna. Med en liten spiralbindning så skulle jag tro det landar på ca 8 kr per sida samt 7 spänn för bindningen. Lite osäker på om 8 kr per sida var med tryck på bägge sidorna men jag tror det, har inte hunnit kolla detta än, första tryckningen fick jag gratis nämligen.
Den tryckta versionen blev lite mindre än A4 då skrivaren behöver en fästmarginal (blir en vit ram) på några mm runt om, detta skärs sen bort utom på vänster sida av pappret där spiralbindningen ska sitta, då slipper man hålen för bindningen i fotona/texten som går hela vägen ut i kanten.

Med detta stänger nu projektet för årsboken 2011 och jag hoppas alla blir lika nöjda med resultatet som innan. Det har varit roligt som fasen att få hålla på och sammanställa, ta del av och förvalta era texter/foton men även att få testa och experimentera med en ny utformning på PDF:er. Har lärt mig mkt och kommer nog fortsätta plåga omgivningen med mina små skrifter även framöver, om inte annat hoppas jag på en årsboksrepris i slutet av året.

Urbanizor kom med förslag om en almanacka, jag tänkte jag kunde sätta ihop ett provex av en almanacka och posta här eller i en egen tråd så kan vi fundera vidare om det är nåt vi vill testa att köra, alltid lättare om man har ett förslag att utgå ifrån.

Nu ska jag ta mig ett glas rödvin, så är det med det :)
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""DMT""]
Nu ska jag ta mig ett glas rödvin, så är det med det :) [/quote]

Ta du två, det är du värd efter allt jobb du lagt ned... :cool:
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar