En fysisk tidning, om UE

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""wildhack""]Ett annat sätt att göra tidning

http://uemag.com/
http://uemag.com/index.php/home1/about-3.html[/quote]

Intressant, det är lite av "Årsboken" över det hela, utforskarna skriver och fotar, någon sammanställer, trycker och ger ut (om jag fattade det rätt). Ska kika lite närmare på detta, kul idé det med.
omnig
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 03 jan 2012, 13:53

Inlägg av omnig »

[quote=""wildhack""]Ett annat sätt att göra tidning

http://uemag.com/
http://uemag.com/index.php/home1/about-3.html[/quote]

Vi har faktiskt haft lite kontakt med dem och bara hört oss för lite. Prisbilden på den tryckta tidningen är dock lite hög och det journalistiska innehållet är ju bara så bra som den gemene utforskaren har. Idén är bra!
En prenumerationstidning om nedlagda fabriker, tomma hus och bortglömda byar
Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

UE Magazine er ute nå ja. Jeg har et bilde med til og med. Sees på side 25 i previewen. Syns det er et spennende prosjekt. Ikke helt enig hvordan layout og stilmessig det er utført men... det er jo en start. ;)

Bild
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Vad hände med tidningen??!! Jag har betalat! Hemsidan nere..får bara upp en virusvarning?
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""moraldk""]Vad hände med tidningen??!! Jag har betalat! Hemsidan nere..får bara upp en virusvarning?[/quote]

Marknaden dog nog innan den hann börja.... :cool:
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""moraldk""]Vad hände med tidningen??!! Jag har betalat! Hemsidan nere..får bara upp en virusvarning?[/quote]

Kommer in på sidan, får ingen virusvarning, och blir då genast istället orolig kring om Avast gör sitt jobb eller inte.... :eek:

/B
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""benkar""]Kommer in på sidan, får ingen virusvarning, och blir då genast istället orolig kring om Avast gör sitt jobb eller inte.... :eek:

/B[/quote]

Min Avast tycker inte att sidan är lämplig att besöka.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""bunkrologen""]Min Avast tycker inte att sidan är lämplig att besöka.[/quote]

Tvärnit för mig med, kollade lite med den andra burken, och det verkar som vissa länkar på sidan kan generera malware.
Mitt antimalware listar den som farlig att besöka...
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Jag får upp sidan utan problem och vid en snabb titt så ser den ok ut. Då kollade jag även källkoden till den som hastigast och det finns inget uppenbart där som ser konstigt ut.

Det jag skulle kunna tänka mig som ger varningar är att det finns lite platser där användares nicknamn står och där finns det en klar risk att vissa användare har namn som en en virusvarnare kan trigga på.

Att jag själv inte får några problem eller varningar alls, kan också påverkas av att jag kör Linux, så Windows-virus biter inte på den här burken.

Men som sagt, jag såg ingenting vare sig på sidan eller i källkoden som såg konstigt ut, fast lova att det är helt ok kan jag ju inte även om jag tror att det är det.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""moraldk""]Vad hände med tidningen??!! [/quote]

Stäm leverantören om du inte fått det du betalat för?

/B
Skriv svar